ΑΞΙΟΛΟΓΗ ΔΡΑΣΗ!

Λεπτομέρειες

Το π. Σάββατο, 23/5, με πρωτοβουλία του Δ.Σ. του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων έγινε εκστρατεία καθαριότητας της αυλής του  Σχολείου μας. Στο κάλεσμα του Δ.Σ. ανταποκρίθηκαν σε αξιέπαινο βαθμό γονείς, παιδιά, αλλά και δάσκαλοι και το αποτέλεσμα της συντονισμένης προσπάθειας όλων των παραπάνω, που αγαπούν το Σχολείο, είναι πραγματικά αξιοθαύμαστο. Συγχαρητήρια σε όλους και πάντα τέτοια! Και να το χαιρόμαστε το Σχολείο της καρδιάς μας όλοι όμορφο και καθαρό, όπως είναι τώρα!

 

Η ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΒΑΡΕΛΛΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ!!!

Λεπτομέρειες

Η ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΒΑΡΕΛΛΑ ΜΕΣ? ΑΠΟ ΤΑ ΜΑΤΙΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΤΟΥ ΔΗΜ. ΣΧ. ΜΑΥΡΟΧΩΡΙΟΥ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ*

Γεννήθηκε κάποτε ?όχι πολύ παλιά- ένα κοριτσάκι που είχε μορφή και καρδιά αγγέλου. Το είπανε Αγγελική. Μεγάλωνε σαν τ? άλλα τα κορίτσια, αλλά δεν άργησε πολύ να καταλάβει πως την ενδιέφεραν μόνο τα παιδιά. Αυτά λοιπόν είχε στον νου της, έπεφτε κοιμόταν. Αυτά και το τι θα γράψει στα βιβλία, που ήθελε να φτιάξει γι? αυτά.

Μια νύχτα λοιπόν είδε στον ύπνο της τον κ. Ιωάννη Πιπέρη, που γέμισε με κόλπα τη φαντασία της, γιατί ήταν ταχυδακτυλουργός. Το άλλο πρωί ήταν γεμάτη έμπνευση. Είχε αρχίσει το ματς της φαντασίας της, ξέρετεπώς;

Της έκανε σέντρα η φουντουκιά της γειτονιάς της, φούντωσε η έμπνευση κι η φαντασία της, έγινε φιλενάδα με το δέντρο κι έγραψε ένα υπέροχο βιβλίο, με το οποίο έβαλε πολλά γκολ στις καρδιές των αναγνωστών του και στην ιστορία των βιβλίων.

Η Αγγελική Βαρελλά, όμως, (γιατί γι? αυτήν μιλάμε, αν δεν το ?χετε καταλάβει) δεν αγαπούσε μόνο τα παιδιά. Αγαπούσε και τους σπουδαίους ανθρώπους που είχαν ζήσει παλιότερα κι ήθελε να τους γνωρίσει και στα παιδιά του σήμερα σαν εμάς και του αύριο. Έκατσε λοιπόν κι έγραψε με τον δικό της ξεχωριστό τρόπο και για τον Αίσωπο, τον Διονύσιο Σολωμό, τους ήρωες του Σαράντα. Όμως η φαντασία της, που φούντωνε ολοένα και περισσότερο, έπλασε ταπηγασόνια, αυτά τα φτερωτά αλογάκια που κάνουν πραγματικότητα τα όνειρα και τις ευχές των παιδιών. Και σιγά σιγά, χωρίς να το καταλάβει, έγινε και η ίδια ένα όμορφο και δυνατό πηγασόνι που εκπλήρωνε τις επιθυμίες των παιδιών με τα βιβλία της.

Και τα χρόνια περνούσαν, τα πράγματα γύρω άλλαζαν, αλλά η συγγραφέας δεν άλλαζε, παρέμενε ίδια. Συνέχισε να δίνει την αγάπη της στα παιδιά, έτσι απλά, όπως μοίραζε ο Γιάνους τα μήλα του στους συμμαθητές του, εκείνη την ημέρα που η τάξη του γιόρταζε τον άγιο της φιλίας. Κι η Αγγελική με τα βιβλία της είχε καταφέρει να κάνει τις μέρες τις συνηθισμένες των παιδιών να μοιάζουν με γιορτή. Και τις νύχτες τους ακόμα, γιατί όλοι πια ξέρουμε ότι «το φως των βιβλίων δε σβήνει ποτέ!»,μας το είπε η κ. Βαρελλά πριν από λίγα χρόνια και δεν πρόκειται να το ξεχάσουμε ποτέ.

Και τα χρόνια συνέχισαν να περνάνε, τα πράγματα γύρω άλλαξαν κι άλλο, αλλά η συγγραφέας μας συνέχισε να γράφει βιβλία για παιδιά που τρελαίνονται να κάνουν ποδήλατο, όπως εμείς τα παιδιά του Μαυροχωρίου, για παιδιά σαν τη Χαρά, που σκέφτονται τους άλλους πιο πολύ κι απ? τον εαυτό τους, αλλά τώρα πια έγραφε και για παππούδες σαν τον γερο-Ίβαλ, που μια μέρα φόρεσε μια κορόνα από χιόνι κι έγινε βασιλιάς στο αντικρινό βουνό και σαν τον κ. Ευάγγελο, τον Πελαργό, που αγαπούσε πάρα πολύ τα παιδιά και με τα λόγια του τα έκανε σοφά σαν τον εαυτό του.

Και η κ. Αγγελική Βαρελλά, (γιατί το ξέρετε όλοι πως γι? αυτήν μιλάμε), συνέχισε ν? αγαπάει τα παιδιά και να γράφει βιβλία που μιλούσαν υπέροχα και με αγάπη για την αγαπημένη μας πατρίδα και για τον κόσμο ολόκληρο, και θα συνεχίσει να το κάνει γιατί έτσι είναι πλασμένη: να σκορπάει γύρω της την αγάπη, να αγαπάει όλα τα παιδιά και εμάς. Άλλωστε γι? αυτό δεν ήρθατε μέχρι το Μαυροχώρι; Για να μας δείτε και να σας δούμε, έτσι δεν είναι κ. Βαρελλά;

 

 

*Το κείμενο αυτό γράφτηκε την 5η ώρα της Δευτέρας 27/4από τα παιδιά του Σχολείου που δεν αρκέστηκαν σε όσα άκουσαν από τους δασκάλους τους για την Α. Βαρελλά μέσα στις τάξεις τους και διάβασαν και άλλα βιβλία της, που τα βρήκαν στη Βιβλιοθήκη του Σχολείου μας. Είναι φανερό μάλιστα πως βασίστηκαν σε στοιχεία από τα βιβλία της Α.Βαρελλά που διάβασαν. Τα παιδιά αυτά είναι οι:

Αθανασία, Ελπινίκη και Στέλλα από τη Β? τάξη,

Γλυκερία και Μαρίνα από την Γ? τάξη,

Γεωργία Κακλαμάνου, Γεωργία Ρούδη, Θοδωρής, Κατερίνα, Μαρία Ζούλα, Φιλαρέτη και Χριστίνα από την Δ΄τάξη και

Αλίκη, Ερίσα και Νικόλας από την Στ? τάξη.

 

 

Η ΑΛΦΑΒΗΤΑ ΤΗΣ ΒΑΡΕΛΛΑ*

Αγαπάει τα παιδιά

γιατί αξίζουνε πολλά.

 

Είναι Γλυκιά σαν ζάχαρη

είναι γλυκιά σαν μέλι.

 

Γράφει πολλά βιβλία

με αγάπη και χαρά.

 

Ευτυχισμένα νιώθουν τα παιδιά

όταν διαβάζουν Βαρελλά.

 

Τα Λόγια της γλυκά

μας γεμίζουν με χαρά.

 

Οι Ιστορίες της παιδιά

είναι γεμάτες ομορφιά.

 

Έχουν χάρη κι ανθρωπιά

μας γεμίζουν την Καρδιά.

 

Είναι Ήλιος φωτεινός

με τα βιβλία της δίνει φως.

 

 

Βασίλισσα των Βιβλίων

επισκέπτρια πολλών σχολείων.

 

Με την Αγάπη της παντού πετάει

και ποτέ δε σταματάει.

 

Σαν τη Ρόδα όλο γυρίζει

και ιστορίες αναβλύζει.

 

Με τα ωραία της βιβλία

χαρίζει την Ελευθερία.

 

Λάμπει σαν ήλιος όταν γράφει

και στα παιδιά σκορπάει Λάμψη.

 

ΑΝΘΡΩΠΟΣ με κεφαλαία

ΕΙΣΤΕ ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΣΠΟΥΔΑΙΑ!!!

 

*Φτιάχτηκε στις 28/4/2015 από την Γ? τάξη του Δημ. Σχ. Μαυροχωρίου Καστοριάς και χαρίζεται στην κ. Α. Βαρελλά με πολλή πολλή αγάπη!

 

 

 

 


ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ ΣΑΣ ΘΥΜΙΖΕΙ ΚΑΙ ΣΑΣ ΕΥΧΕΤΑΙ ΜΕΣ? ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΑΡΔΙΑ ΤΟΥ:

Λεπτομέρειες

Λίγο πριν έρθουν τα Χριστούγεννα του 2014 , οι μαθητές του Σχολείου μας συμπλήρωσαν τη φράση                                     Αγαπάω σημαίνει,?                                                           ως εξής:

Β? τάξη:

Αγαπάω σημαίνει:

-δεν κάνω κακά πράγματα, δηλαδή δε χτυπάω και δεν κοροϊδεύω. Όταν δε λέμε «καλή μου, χρυσή μου» και μόλις γυρίσουμε την πλάτη μας λέμε «αχ, τι κακιά που είναι αυτή». Όταν δείχνουμε πολλή αγάπη, πολλές φορές είμαστε κακοί. Αγάπη σημαίνει να βγαίνει μέσα από την καρδιά μας.        Αθανασία

-να είμαι καλός άνθρωπος. Ανέστης

-να είμαι πολύ καλός και ευγενικός. Συμεών

-να κάνεις καλές πράξεις! Κατερίνα Ιβανούδη

-να νιώθεις πολύ όμορφα. Κωνσταντίνος Γαλάνης

-να είναι κοντά ο ένας με τον άλλον. Γιώργος Μητσόπουλος

-να παίζεις παιχνίδια με τους φίλους σου. Γιώργος Τριανταφύλλου

-να έχω πολλούς φίλους. Πέτρος

-να φροντίζω λουλούδια. Ελπινίκη

-αγαπάω τους δικούς μου και τους δασκάλους.  Κωνσταντίνος Χίντα

-φροντίδα και στοργή για καθέναν που αγαπάμε και φροντίζουμε. Ιωάννα

-Όταν δεν έχω αγάπη, έχω κακία. Κατερίνα Τζ.

-Να είναι η γυναίκα και ο άντρας της. Εύα

-να προσέχεις τον άλλον σαν τα μάτια σου και να κάνεις σχεδόν τα πάντα γι? αυτόν που αγαπάς. Στέλλα

Άρα, πολλά παιδιά της Β? τάξης συνδέουν την αγάπη με την καλοσύνη!

Γ? τάξη:

Αγαπάω σημαίνει:

-όταν κάποιος πέφτει κι εμείς τον βοηθάμε. Αναστάσης

-Αγάπη σημαίνει καλοσύνη. Αλέξανδρος

-όταν κάνω καλά πράγματα για κάποιον. Καίτη

-να μοιράζομαι πράγματα. Χαρά

-να έχω κάποιον πραγματικό φίλο και να βοηθάω και ν? ακούω τους γονείς μου. Αντώνης

-να βοηθάς και να υποστηρίζεις κάποιον. Φώτης

-να βοηθάω κάποιον όταν πέφτει κάτω και χτυπάει.  Χρήστος Τζάρο

-σέβομαι τον άλλον και του μιλάω καλά. Γλυκερία

-να βοηθάω ή αν πέσει κάποιος να τον σηκώσω και να τον βοηθήσω. Παντελής

-να βοηθάω. Αργύρης

-να μιλάω ευγενικά και να είμαι φιλικός με κάποιον. Χριστίνα

-να βοηθάω τους συνανθρώπους μου στα προβλήματά τους. Μαρίνα

-να έχεις εμπιστοσύνη σε κάποιον. Τένια

-να κάνεις μια καλοσύνη σε κάποιον άνθρωπο. Μιχαέλα

-να κάνεις ό,τι χρειάζεται κάποιος. Σίμος

-φροντίζω και αγκαλιάζω.   Καλλιόπη

-βοηθάω, φροντίζω, παρηγορώ και του μιλάω για τα προβλήματά μου. Χρήστος Μπούσιος

-βοηθάμε τους συμμαθητές μας. Αντωνία

-να δίνεις ένα δώρο! Νικόλας

-φροντίδα, φιλία. Αγγελική

-να σκέφτεσαι τον άλλον και να ξεχάσεις τη δουλειά σου για να βοηθήσεις τον άλλον.

Άγγελος

Άρα, πολλά παιδιά της Γ? τάξης συνδέουν την αγάπη με τη βοήθεια στον άλλον!

Δ? τάξη:

Αγαπάω σημαίνει:

-να βοηθάω τους φτωχούς. Δημήτρης Τσαϊρίδης

-σέβομαι. Χριστίνα

-μοιράζομαι τα πράγματά μου.  Δημήτρης Ταβανλής

-σέβομαι, πονάω για τον άλλον, προσέχω. Ευανθία

-ότι δε θέλω να σε χάσω ποτέ. Γεωργία Ρούδη

-να σέβομαι κάποιον, να τον φέρομαι καλά και να μην τον κοροϊδεύω. Στάθης

-ειρήνη, ευτυχία και νιώθω πολύ ωραία. Ελένη

-σέβομαι. Μαρία Ζούλα

-να σέβομαι κάποιον, να τον σκέφτομαι και να μην του αντιμιλάω. Αγνή

-ν? αγαπάω την ευτυχία και την αγάπη. Χρήστος

-βοηθάω, δεν νευριάζω, να βοηθάω ανθρώπους που δεν έχουνε φαγητό και νερό και σπίτι να μείνουν.                  Παναγιώτης Τοπάλης

-να ακούω τον άλλον και να μην τον βρίζω. Γεωργία Κακλαμάνου

-ότι κρατώ τις υποσχέσεις μου και τον λόγο μου, αλλά και δίνω αγάπη. Αγάπη σημαίνει φιλία!   Φιλαρέτη

-βοηθάω τον συνάνθρωπό μου, τον βοηθώ, δεντ ον χτυπώ και του δείχνω την αγάπη μου προς αυτόν. Ελευθερία

-αγαπάω την οικογένειά μου, τον παππού και τη γιαγιά μου και όλους τους άλλους.

Παναγιώτης Γαλάνης

-είμαι φιλικός με όλους. Τους αγαπάω και τους νοιάζομαι και όταν κάποιος έχει ανάγκη να τον βοηθάμε. Αρετή

-βοηθάω κάποιον ό,τι κι αν μου έχει κάνει και του συμπαραστέκομαι και στην πιο δύσκολη στιγμή.  Θοδωρής

-Δεν είναι μόνο να το λέμε με τα λόγια, είναι να το κάνουμε και πράξη! Αυτό είναι αληθινή αγάπη!  Κατερίνα Κατσανέβα

Πολλά παιδιά της Δ? συνδέουν την αγάπη με τον σεβασμό!

Ε? τάξη:

Αγαπώ σημαίνει:

-νοιάζομαι για τους άλλους. Γιάννης

-Η αγάπη μπορεί να φτάσει παντού, να κάνει τα αδύνατα δυνατά. Αργυρώ

-νοιάζομαι για τους άλλους. Βαγγέλης

-αγαπώ την πίστη μου. Βασίλης

-κάτι που μας αρέσει και μπορούμε να το κερδίσουμε μόνο με την αγάπη. Νίκος

-προσέχω, φροντίζω, νοιάζομαι και θα μπορούσα να φτάσω ως τα πέρατα του κόσμου για όποιον αγαπώ. Μιχαέλα

-Η αγάπη είναι ένα συναίσθημα που αγκαλιάζει γη και ουρανό!!  Αγγελική

-αγαπώ τους συμμαθητές μου για πάντα. Σταμάτης

-θαυμάζω, λατρεύω, δένομαι. Δάφνη

-Η αγάπη είναι καλή και παντοτινή. Αν λες ότι αγαπάς κάν? το πράξη, μη λες ψέματα για την αγάπη. Το ν? αγαπάς είναι κάτι σπουδαίο κι αν είναι κάποιος διαφορετικός, μπορείς να τον αγαπάς, αλλά όχι να τον διώχνεις, να τον ΑΓΑΠΑΣ.  Ντανιέλα

-να αγωνίζομαι για τους άλλους, να θυσιάζομαι για το δίκιο και την αλήθεια. ΑΓΑΠΑΩ.

Αρετή

-να θυσιάζεσαι γι? αυτόν που αγαπάς. Ευαγγελία

Η Ε? τάξη μιλάει για τη δύναμη της αγάπης, για την απεραντοσύνη της και τονίζει ότι όποιος αγαπάει αληθινά θυσιάζεται γι? αυτόν που αγαπάει!

Στ? τάξη:

Αγαπώ σημαίνει:

-οικογένεια. Ιωάννης

-ιδρώνω για κάποιον άλλον, τον βοηθάω, τον παρηγορώ αν έχει κάποιο πρόβλημα, τον νιώθεις το άλλο σου μισό. Η αγάπη φαίνεται όταν δεν τον παρατήσεις ποτέ αυτόν τον άνθρωπο.  Αργύρης

-δεν βρίζω κάποιον, τον συμπαραστέκομαι, του δίνω δικά μου πράγματα και περνάμε πολλή ώρα μαζί. Βασίλης

-τον νιώθω σαν αδερφό ή σαν αδερφή, νιώθω καλά όταν είμαι δίπλα του. Όταν αγαπάς τον άλλον, νιώθεις πιο τέλεια από ποτέ, μοναδικά. Γιόχαν

-σε υπολογίζω, σε προστατεύω, σου προσφέρω, σε βοηθάω και σε αγαπάω. Κωνσταντίνος

-προσπαθώ να μη λέω άσχημα πράγματα για τους άλλους και τους συμπαθώ. Παναγιώτα

-φροντίζω τους άλλους και τους σέβομαι και τους βάζω πάνω απ? όλα. Κωνσταντίνα

-να αγαπάμε τον συνάνθρωπό μας και να βοηθάμε τους φτωχούς άμα μπορούμε. Γιάννης

-να σέβεσαι τον άλλον, να του φέρεσαι όμορφα και να τον βοηθάς σε ό,τι δυσκολία έχει.

Ελισσαίος

-να είσαι δίπλα στα δύσκολα και εύκολα, αλλά πάντα μαζί. Ερίσα

-Αγάπη είναι το καλό συναίσθημα για τους άλλους, που τους ενώνει και μένουν ενωμένοι για πάντα. Αλίκη

-να δείχνουμε ότι  όλοι είναι ίσοι. Νικόλας

-ένα οποιοδήποτε πρωινό μπορείς να σκοτωθείς για να σώσεις έναν συνάνθρωπό σου.

Αντώνης

-βάζω κάποιον πάνω από τον εαυτό μου!!! Σταυρούλα

-Αισθάνεσαι ό,τι νιώθει ο συνάνθρωπός σου και τον καταλαβαίνεις. Επίσης, τον συμπαραστέκεσαι σε όλες του τις δυσκολίες.  Νίκη

Στις απαντήσεις της Στ? εντυπωσιάζει το «ποτέ» και το «πάντα». Γιατί πραγματικά η αγάπη ζει για πάντα, ζει ακόμα κι αν το πρόσωπο που αγαπάμε λείψει κάποτε από κοντά μας?

Άρα, σύμφωνα με αυτά που έγραψαν τα παιδιά, η αγάπη πάει πάντα με την καλοσύνη, τη βοήθεια, τον σεβασμό, την αυτοθυσία κι η αγάπη, επίσης, δεν τελειώνει ποτέ!

Κι εμείς οι μεγάλοι ευχόμαστε από καρδιάς τα όμορφα λόγια των παιδιών μας να μη μείνουν μόνο λόγια, αλλά να γίνουν πράξεις, για να γίνει ο κόσμος καλύτερος!

 

Για τη γιορτή της μαμάς:

Λεπτομέρειες

Την Παρασκευή 8/5/2015 οι μαθητές του Σχολείου μας συμπλήρωσαν τη φράση:

Η πιο υπέροχη στιγμή με τη μαμά μου είναι?

Α? τάξη:

-όταν με φιλάει.   Μερόπη

-όταν μου διαβάζει βιβλία.  Μιχάλης

-όταν πάμε βόλτα.  Βισέλντα

-όταν είμαστε βόλτα.  Γιάννης

-όταν είμαστε βόλτα με τα ποδήλατα.  Πέτρος

-όταν πάμε στην Καστοριά.  Αναστασία

-όταν κάνουμε τα μαθήματά μου.  Γιώργος

-όταν τρώμε μαζί.  Δέσποινα

-όταν είμαστε βόλτα.  Κυριάκος

-όταν με αγκαλιάζει.  Χριστίνα

-όταν είμαστε βόλτα στο πάρκο.  Πάρης

Άρα στην Α? τάξη κάνει θραύση η βόλτα μαζί της!

 

Β? τάξη:

-όταν είμαστε αγκαλιά και δίνουμε φιλιά.  Ανέστης

-όταν με βοηθάει με πολλή αγάπη.  Δημήτρης

-όταν παίζουμε μπάλα.  Πέτρος

-όταν κάνουμε αγκαλιές, διαβάζουμε βιβλία, όταν μας ξυπνάει και όταν παίζουμε

στο τάμπλετ.  Αθανασία

-όταν βλέπει η μία το χαμόγελο στο πρόσωπο της άλλης.  Ιωάννα

-όταν λύνουμε ασκήσεις.  Κωνσταντίνος Γαλάνης

-όταν κάνουμε διακοπές και κολυμπάμε μαζί.  Στέλλα

-όταν κάνουμε αγκαλιά.  Άγγελος

-όταν με βάζει να κοιμηθώ.  Ελπινίκη

-όταν πηγαίνουμε βόλτα μαζί και όταν κάνουμε αγκαλίτσες.  Εύα

-όταν κάνουμε πικνίκ.  Συμεών

-όταν διαβάζουμε μαζί.  Γεώργιος Μ.

-όταν παίζουμε μήλα.  Αναστασία

-όταν πηγαίνω στη γιαγιά μου μαζί της.  Κατερίνα Τζ.

-όταν διαβάζουμε μαζί βιβλία.  Γιώργος Τρ.

-όταν παίζουμε μαζί.  Κωνσταντίνος Χ.

-όταν κάνουμε βόλτες μαζί και όταν με αγκαλιάζει.  Κατερίνα Ιβ.

Στη Β? τάξη κάνει θραύση η αγκαλιά της!

Γ? τάξη:

Η πιο υπέροχη στιγμή με τη μαμά μου είναι?

-όταν είμαστε μαζί.  Αντώνης

-όταν βλέπουμε έργα και πίνουμε τσάι με ψωμί και μέλι. Και όταν παίζουμε τένις.

Νικόλας

-όταν μου κάνει χάδια.  Αναστάσης

-όταν είμαστε ευτυχισμένοι.  Αργύρης

-όταν κάνουμε βόλτες με τα ποδήλατα και όταν με βοηθάει στα μαθήματα.

Χρήστος Μπ.

-όταν νιώθω αγάπη γι? αυτήν.  Τένια

-όταν παίζουμε μαζί.  Χαρά

-όταν με βοηθάει να κάνω κάτι.  Ιωάννης

-όταν με φροντίζει, με προσέχει και μου δίνει συμβουλές. Δημήτρης

-όταν παίζουμε, αγκαλιαζόμαστε κι όταν πάμε βόλτες.  Μιχαέλα

-όταν παίζουμε μαζί.  Αντωνία

-όταν παίζουμε μαζί και όταν διαβάζουμε.  Αγγελική

-όταν με δίνει αγκαλιές, φιλιά, αυτό με κάνει χαρούμενη. Καλλιόπη

-όταν με βοηθάει στα μαθήματα και το βράδυ που μου δίνει πολλά φιλιά!! Χριστίνα

-όταν παίζουμε UNO και όταν διαβάζω μαζί της και καταλαβαίνω καλά. Γλυκερία

-όταν μου κάνει όλα τα χατίρια και όταν με αγαπάει.  Φώτης

-όταν με χαϊδεύει και όταν με σκεπάζει τη νύχτα.  Χρήστος Τζ.

-όταν πάμε εκδρομές μαζί και βλέπουμε καινούρια πράγματα. Παντελής

-όταν δείχνουμε την αγάπη μας η μια στην άλλη.  Μαρίνα

-όταν βγαίνουμε να ψωνίσουμε ρούχα μαζί.  Καίτη

-όταν παίζουμε μαζί.  Σίμος

-όταν καθόμαστε οι δυο μας γύρω από το τραπέζι και παίζουμε διάφορα παιχνίδια, όταν έχει ρεπό. Περνάω τέλεια εκείνη τη στιγμή.  Αναστασία

Στην Γ? τάξη κάνει θραύση το παιχνίδι μαζί της!

Δ? τάξη:

-όταν είμαστε μαζί και πηγαίνουμε βόλτες.  Ελένη

-όταν είμαστε χαρούμενοι και οι δυο.  Δημήτρης  Τσαϊρίδης

-όταν με βοηθάει σε πολλά πράγματα.  Μαρία Ζ.

-όταν κάνουμε πράγματα παρέα.  Θοδωρής

-όταν μου παίρνει παιχνίδια. Χρήστος

-όταν πάμε διακοπές και βόλτες.  Δημήτρης Ταβανλής

-όταν κάνουμε κάτι μαζί κατασκευές και άλλα.  Γεωργία Κ.

-όταν παίζω μαζί της και κάνω ποδήλατο. Ελευθερία

-όταν αγκαλιαζόμαστε!!!  Στάθης

-όταν μας διαβάζει παραμύθια.  Χριστίνα

-όταν μοιραζόμαστε τα πάντα μεταξύ μας και όταν μιλάμε μάνα με κόρη.

Γεωργία Ρ.

-όταν είμαστε εγώ και η μαμά μου στον καναπέ και αυτή με αγκαλιάζει και με φιλάει!  Κατερίνα

-όταν είμαστε μόνες μας και καθόμαστε στον καναπέ και με αγκαλιάζει. Επίσης όταν πηγαίνουμε περίπατο και συζητάμε!  Φιλαρέτη

-όταν είμαστε έξω και μιλάμε και όταν βλέπουμε παιδικά. Παναγιώτης

-όταν παίζουμε και περνάμε τον ελεύθερο χρόνο μας μαζί!!!  Αγνή

-όταν πάμε στις κούνιες.  Γιάννης

Ε? τάξη:

Η πιο υπέροχη στιγμή με τη μαμά μου είναι?

-όταν παίζουμε μαζί επιτραπέζια παιχνίδια.  Βαγγέλης

-όταν μου λέει γλυκά λογάκια, όταν μου χαϊδεύει τα μαλλιά και όταν κάνουμε δραστηριότητες μαζί.  Αγγελική

-όταν παίζουμε μαζί διάφορα παιχνίδια.  Γιάννης

-όταν συζητάμε τα προσωπικά μας και όταν της λέω τα μυστικά μου. Ντανιέλα

-Γενικά σε στιγμές απλές, όταν πάμε μια βόλτα, όταν διασκεδάζω, όταν πάμε με τα ποδήλατα στα χωράφια. Μιχαέλα

-όταν βλέπουμε τηλεόραση.  Βασίλης

-όταν καθόμαστε αγκαλίτσα και μου δίνει φιλάκια.  Αρετή

-όταν μιλάμε και παίζουμε επιτραπέζια.  Αργυρώ

-όταν παίζουμε επιτραπέζια.  Δάφνη

Στην Ε? τάξη κάνουν θραύση τα επιτραπέζια με τη μαμά!

Στ? τάξη:

-όταν συζητάμε και όταν την αγκαλιάζω σφιχτά.  Παναγιώτα

-όταν πηγαίνουμε μαζί ταξίδια και όταν περνάω χρόνο μαζί της.  Κωνσταντίνα

-όταν είμαστε στη θάλασσα και κάθε βράδυ που με παίρνει στην αγκαλιά της.

Νικόλας

-όταν καθόμαστε μαζί και συζητάμε. Επίσης όταν με αγκαλιάζει και λύνει τα προβλήματά μου.  Ελπινίκη

-όταν με αγαπάει.  Βασίλης

-όταν είμαστε αγαπημένοι.  Ιωάννης

-όταν βγαίνω μαζί της για βόλτες και ζούμε ρομαντικές στιγμές. Ερίσα

-όταν με μαλώνει για το καλό μου!!!  Αντώνης

-όταν συζητάμε. Κωνσταντίνος

-όταν συζητάμε και της λέω πόσο την αγαπώ.  Αλίκη

-όταν διαβάζουμε μαζί.  Γιάννης

-όταν αγκαλιαζόμαστε.  Ελισσαίος

-όταν περνάω χρόνο μαζί της.  Γιόχαν

-όταν τη βλέπω να χαμογελάει και να χαίρεται, εγώ είμαι χίλιες φορές πιο χαρούμενη!  Σταυρούλα

Στην Στ? τάξη κυριαρχούν οι αγκαλιές κι οι συζητήσεις.

Γενικό συμπέρασμα: Οι πιο υπέροχες στιγμές που ζουν οι μαθητές του Σχολείου μας με τη μαμά τους δεν κοστίζουν σε χρήμα, αλλά σε χρόνο. Γιατί οι βόλτες, οι αγκαλιές, τα παιχνίδια, οι συζητήσεις και ό,τι άλλο απάντησαν τα παιδιά το μόνο που χρειάζονται είναι χρόνος, όχι χρήμα και αυτό είναι ένα πολύ σοβαρό συμπέρασμα που πρέπει να το προσέξουμε όλοι!...

 

 

Τι έγραψαν οι μαθητές της Στ? ...

Λεπτομέρειες

...μετά την επίσκεψή τους (21/10) στον τάφο του Μελά και στο Μουσείο Μακεδονικού Αγώνα στην Καστοριά:

Με εντυπωσίασε που τα οστά του Παύλου Μελά είναι μαζί με τα οστά της γυναίκας του, της Ναταλίας, στον Ναό των Ταξιαρχών.   Κων/να Χαρίτωνος

Εμένα μου άρεσε ιδιαίτερα ο τάφος του Μελά-δεν ήξερα καν ότι ήταν θαμμένος εδώ στον νομό Καστοριάς. Ο τάφος είναι μέσα στον Ναό των Ταξιαρχών, ο τάφος περιέχει τον Παύλο και τη γυναίκα του τη Ναταλία. Αυτή η εκδρομή μου άρεσε γιατί γνώρισα κάτι που δεν ήξερα.     Ελισσαίος Σαϊνίδης

Μου άρεσε που μπήκαμε στον Ναό, ήταν όλα τόσο παλιά και όμορφα! Στο Μουσείο μου άρεσαν πολύ τα όπλα και τα σπαθιά.   Γιόχαν Λασκαρίδης

Χτες πήγαμε στη Μητρόπολη, σε ένα μικρό ναό, των Ταξιαρχών. Εκεί μέσα είδαμε έναν τάφο, που μέσα ήταν η σορός του Παύλου Μελά και της γυναίκας του Ναταλίας. Μετά από εκεί πήγαμε στο Μουσείο Μακεδονικού Αγώνα, όπου μας είπαν κάποιες πληροφορίες για τους πολεμιστές του Μακεδονικού Αγώνα και πόσα σχολεία, δασκάλους και μαθητές είχε σε όλη τη Μακεδονία.   Παναγιώτα Μπάτζιου

Περισσότερο απ? όλα με εντυπωσίασαν οι τοιχογραφίες στον Ναό των Ταξιαρχών. Μέσα στην εκκλησία υπάρχει μια εικόνα και από κάτω ένας τάφος. Μέσα στον τάφο υπάρχουν τα κόκαλα του Παύλου Μελά και της γυναίκας του της Ναταλίας.           Ερίσα Τερνόβα

Πιο πολύ μου έκανε εντύπωση το Μουσείο του Μακεδονικού Αγώνα επειδή έχει όπλα, χάρτες, έγγραφα, κιάλια κ.ά. Μας μίλησε ο κύριος Χρυσός για το πού υπήρχαν ελληνικά σχολεία και για τους μαθητές τους. Στο τέλος μας έδωσαν βιβλία για τον Λάκη Νταηλάκη.              Σταυρούλα Γαλάνη

Εμένα μου άρεσε ο ναός, γιατί ήταν πέτρινος, σπασμένος, και μέσα βρίσκονται τα κόκαλα του Παύλου Μελά. Ο παπάς που ήταν εκεί δεν είχε δει ποτέ τα κόκαλα του ήρωα. Δε μου άρεσε που στο άγαλμα είχε δυο σπασμένες μπίρες και πολλά χαρτιά. Αλλά πριν φύγουμε το καθαρίσαμε.  Αργύρης Παπαθανασίου

Χτες εντυπωσιάστηκα πάρα πολύ που το σώμα του Παύλου Μελά και της γυναίκας του Ναταλίας Δραγούμη βρίσκονται στον ιερό Ναό των Ταξιαρχών της Καστοριάς και που ο Ναός διατηρείται μετά από πολλά χρόνια. Επίσης εντυπωσιάστηκα με το Μουσείο Μακεδονικού Αγώνα. Ήταν πολύ γενναιόδωρος ο Πηχεών που το χάρισε.            Ελπινίκη Ζούλα

Στον Μακεδονικό Αγώνα πολλοί νέοι Μακεδονομάχοι σκοτώθηκαν για την πατρίδα, όπως ο Παύλος Μελάς, που, μόλις σκοτώθηκε, οι Μακεδόνες λυπήθηκαν τόσο πολύ και έφτιαξαν τον τάφο του. Όταν πέθανε και η γυναίκα του, την έθαψαν και αυτή μαζί με τον Μελά. Ιωάννης Παναγιωτίδης

Από αυτή την εκπαιδευτική μας επίσκεψη με εντυπωσίασε το ψηφιδωτό της Μητρόπολης. Ο ιερέας που μας υποδέχτηκε μας εξήγησε ότι από κάτω από το ψηφιδωτό υπάρχουν τα κόκαλα του Μητροπολίτη Γερμανού Καραβαγγέλη. Νικόλας Τσαδήλας

Αυτό που με εντυπωσίασε στην εκδρομή ήταν ο ναός που πήγαμε και έμαθα τελικά ότι τα οστά του Παύλου Μελά βρίσκονται μέσα του και όχι στον τάφο που είχαν φτιάξει για εκείνον έξω από τον Ναό. Επίσης στο Μουσείο του Μακεδονικού Αγώνα μου έκανε εντύπωση ότι υπήρχαν πολλά σχολεία ελληνικά τότε. Αλίκη Νικολαΐδου

Μου έκανε εντύπωση ο τάφος του Παύλου Μελά μέσα στον Ναό των Ταξιαρχών, που μέσα ήταν και τα οστά της γυναίκας του. Το Μουσείο ήταν ωραίο και είχε πολλά παλιά όπλα και στολές.  Γιάννης Μίγας

Ο Μακεδονικός Αγώνας με εντυπωσίασε διότι οι Μακεδονομάχοι διακρίνονταν για το θάρρος, την ανδρεία και την αγάπη που είχαν μέσα στην καρδιά τους για την πατρίδα τους.   Αντώνης Παπασταύρος

Μου έκανε εντύπωση πως οι δικοί μου άνθρωποι, οι Καστοριανοί, ξεσηκώθηκαν να ελευθερώσουν τη Μακεδονία, γιατί αυτοί οι άνθρωποι κρύβαν μέσα τους κάτι διαφορετικό για την πατρίδα τους.  Κωνσταντίνος Κυριάζος


   

Νέες Τεχνολογίες

   

Περιβαλλοντική Εκπαίδευση