Το πιο πολύτιμο πράγμα είναι...

Λεπτομέρειες

Μετά τη γιορτή της μάνας, που φέτος έπεσε μες στις διακοπές του Πάσχα, και λίγο πριν από το τέλος της χρονιάς, στη διάρκεια της Ευέλικτης Ζώνης της οποίας είχαμε ως θέμα το παιδί, ζητήσαμε από τα παιδιά της Γ? και της Δ? να συμπληρώσουν τη φράση:

«Το πιο πολύτιμο πράγμα στον κόσμο είναι?».

Και να τι απάντησαν:

-η φιλία.  Κωνσταντίνα, Ελπινίκη

-η αγάπη.  Αλίκη, Ιωάννης, Σταυρούλα, Δάφνη, Μιχαέλα

-τα ποιήματα.  Ερίσα

-η αγάπη, που κρατάει για πάντα.  Αργύρης

-ο Κολοσσός της Ρόδου.   Γιάννης Δ?

-τα βιβλία.  Νικόλας, Αρετή, Αργυρώ, Ευαγγελία

-οι συζητήσεις που κάνουν στο σχολείο τα παιδιά με τους δασκάλους τους.  Αντώνης

-οι γονείς μας.  Παναγιώτα

-η ψυχή μας.  Ελισσαίος

-οι ήρωες. Παναγιώτης

- το σχολείο.  Ντανιέλα

-η ειρήνη.  Ραφαήλ

-ο πολιτισμός που έφτιαξαν οι άνθρωποι.  Κώστας

-η δασκάλα μου και το φως που είναι μέσα της.  Βασίλης Δ?

-η ζωή. Βαγγέλης

-η υγεία. Νίκος

-η ελευθερία. Γιάννης Γ?

-η μαμά.  Αγγελική Γ?

-το άγαλμα της ελευθερίας. Βασίλης Γ?

Στη συνέχεια διαβάσαμε το βιβλίο των Gill Lewis & Louise Ho, που λέει  πως
«Το πολυτιμότερο πράγμα στον κόσμο» δεν είναι ούτε το πιο λαμπερό πετράδι ούτε το πιο όμορφο λουλούδι ούτε το πιο απαλό πούπουλο ούτε η πιο εκθαμβωτική πεταλούδα, αλλά είναι το ίδιο το παιδί.

Τότε ήταν που η Παναγιώτα θυμήθηκε και μας είπε:

-Α, ξέρω γιατί. Γιατί το παιδί θα μας σώσει όταν μεγαλώσει!

-Και γιατί το παιδί είναι η ελπίδα του κόσμου! συμπλήρωσε ο Κώστας.

Να, λοιπόν, η κυριότερη αιτία που εμείς ασχοληθήκαμε με το παιδί φέτος στην Ευέλικτη Ζώνη. Γι? αυτόν ακριβώς το λόγο πρέπει όλοι μας, πάνω απ? όλα και πριν απ? όλα να έχουμε οδηγό στη ζωή μας το γνωστό σε όλους μας:

Έχε το νου σου στο παιδί

γιατί, αν γλιτώσει το παιδί,

υπάρχει ελπίδα?

"Ο Ψύλλος" , Μια διαφορετική ταινία

Λεπτομέρειες

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ελευθερίας του Τύπου (3 Μαΐου), στην ώρα της Ευέλικτης Ζώνης και στο πλαίσιο της αφιερωμένης στα παιδιά δράσης μας, η Γ? και η Δ? απολαύσαμε την έξοχη βραβευμένη ελληνική ταινία του Δ. Σπύρου «Ο Ψύλλος». Κι όταν τα παιδιά ρωτήθηκαν ποιο πιστεύουν πως είναι το πιο δυνατό μήνυμα της ταινίας, να τι απάντησαν:

-Ο Ψύλλος παρέμενε καλός, όσο κι αν τον κορόιδευαν, και δεν το ?βαζε κάτω. Παναγιώτα

-Δε θα ξεχάσω ποτέ που, όταν ο δάσκαλος πήγε να χτυπήσει άλλο παιδί για κάτι που έκανε ο ίδιος, ο Ψύλλος πήρε πάνω του την ευθύνη του και τις έφαγε ο ίδιος. Νικόλας

-Πώς ένα παιδί έβγαζε εφημερίδα! Γιάννης

-Δε θα ξεχάσω πως ο Ψύλλος ήταν ο πιο μικρός εκδότης του κόσμου! Παναγιώτης

-Πώς ο Ψύλλος ήταν ένας σπουδαίος δημοσιογράφος.  Ερίσα

-Πως κάποια παιδιά, αν και έχουν προβλήματα, είναι π.χ. φτωχά ή έχουν ειδικές ανάγκες, βγάζουν φτερά και πετάν ψηλά.   Αλίκη

-Πώς προσπαθούσε και δεν τα παράτησε.  Βασίλης

-Από το πουθενά μπορείς να γίνεις πολύ ΣΠΟΥΔΑΙΟΣ.  Γιόχαν

-Δεν πρέπει ποτέ να τα παρατάς.  Αντώνης

-Ο Ψύλλος δεν τα παρατούσε ποτέ.  Ιωάννης

-Σκέφτηκα ότι ακόμα και το πιο φτωχό παιδί του κόσμου μπορεί να κάνει θαύματα!!!! Σταυρούλα

-Πως το παιδί δεν μπορούσε να ταξιδεύει γιατί ήταν πολύ φτωχό, όμως δεν το έβαλε κάτω κι έβγαζε εφημερίδα και την έστελνε σ? όλο τον κόσμο. Κώστας

-Αν και μικρό παιδί, ήταν γενναίος.  Ελπινίκη

Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης

Λεπτομέρειες

Στις 21 Μαρτίου, Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης, αφού μιλήσαμε για τη θεά Ποίηση, σταθήκαμε ιδιαίτερα στον πιο πολυδιαβασμένο Έλληνα ποιητή στον κόσμο, τον Κωνσταντίνο Καβάφη, καθώς το 2013 είναι «Έτος Καβάφη», μια που κλείνουν φέτος 150 χρόνια από τη γέννησή του. Το ποίημα που έγινε το φετινό μας μήνυμα το σπουδαιότατο «Θερμοπύλες», το ποίημα του Χρέους, όπως φανερώνει και ο στίχος «ποτέ από το χρέος μη κινούντες».

Όμως, επειδή και η Καστοριά έχει τον ποιητή της, οι 4 μεγαλύτερες τάξεις του Σχολείου είδαμε την ταινία του Σταμάτη Τσαρουχά «Αθανάσιος Χριστόπουλος-ένας λησμονημένος ποιητής» και στη συνέχεια διακοσμήσαμε ο καθένας με το δικό του τρόπο τη ?Συμβουλή? του από τα ?Λυρικά? του:

Μη ξεχνάς, μη παρατρέχεις

τον καιρό αυτόν που έχεις,

ότι φεύγει και περνά.

Κι αν το σήμερ? αμελήσεις

κι από το χέρι σου τ? αφήσεις,

πίσω πλέον δεν γυρνά.

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΒΙΒΛΙΟΥ

Λεπτομέρειες

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΠΑΙΔΙΚΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ 2013

Σήμερα, Πρωταπριλιά, στο Σχολείο μας ξαφνιαστήκαμε όλα τα παιδιά. Στα καλά καθούμενα και καθώς ήμασταν τελείως ανυποψίαστοι, μας δόθηκε από ένα χαρτάκι όπου έπρεπε σε λίγα λεπτά να γράψει καθένας μας την απάντησή του στο ερώτημα:

«Γιατί διαβάζουμε εξωσχολικά βιβλία;».

Και να τι απαντήσαμε:

Α? τάξη:

-Γιατί θέλω να μάθω ιστορίες που θα μου αρέσουν και θα είναι όμορφες.   Άγγελος

-Γιατί εμένα μου αρέσει να διαβάζω.   Καλλιόπη

-Γιατί εμένα μου αρέσει να παίρνω βιβλία (από τη βιβλιοθήκη του Σχολείου). Αγγελική

-Μ? αρέσει να διαβάζω.   Αντωνία

-Γιατί δε βγαίνω έξω.   Παντελής

-Γιατί μας αρέσουνε τα βιβλία.   Χριστίνα

-Γιατί μου αρέσει.  Τένια

-Γιατί μας αρέσει.  Φώτης

-Γιατί μου αρέσει να διαβάζω βιβλία. Ιωάννης

-Γιατί χαίρομαι.  Αναστάσης

-Γιατί μπορώ να τα διαβάζω.   Μαρίνα

-Γιατί μου αρέσει να διαβάζω.   Μιχαέλα

-Γιατί μ? αρέσει να διαβάζω. Καίτη

-Γιατί διαβάζουμε βιβλία για να μαθαίνουμε.  Γλυκερία

-Για να μάθω να διαβάζω.  Αναστασία

-Γιατί θέλουμε να μάθουμε γράμματα.  Αντώνης

-Γιατί μ? αρέσουν τα βιβλία.  Δημήτρης- Χαρά

-Γιατί μας αρέσει να διαβάζουμε. Χρήστος

Β? τάξη:

-Επειδή μας αρέσει να διαβάζουμε.  Παναγιώτης

-Υπάρχουν πολλές ωραίες ιστορίες.  Δημήτρης Ταβανλής

-Γιατί μου αρέσει να διαβάζω ωραία φανταστικά βιβλία που μας ταξιδεύουν.

Ελευθερία

-Γιατί είναι ωραιότερα από του Σχολείου.  Μαρία Ζούλα

-Γιατί αυτά τα βιβλία μας δίνουν ένα συμπέρασμα.  Στάθης

-Γιατί τα βιβλία της Βιβλιοθήκης είναι πολύ ωραία και μας κάνουν πιο έξυπνους.

Θοδωρής

-Γιατί μου αρέσει να ταξιδεύω σε τόπους μαγικούς.  Χριστίνα

-Γιατί θέλουμε να μαθαίνουμε πράγματα.  Αγνή

-Γιατί μαθαίνουμε πράγματα.  Γεωργία Ρούδη

-Επειδή είναι πολύ ωραία.   Γεωργία Κακλαμάνου

-Για να μαθαίνουμε σημαντικά πράγματα.   Αρετή

-Γιατί μου αρέσει πολύ να διαβάζω.   Εύα

-Γιατί μου αρέσουν τα βιβλία της Βιβλιοθήκης του Σχολείου μας. Φιλαρέτη

-Γιατί μας αρέσουν.  Κατερίνα

-Για να μάθουμε καινούρια πράγματα. Δημήτρης Τσαϊρίδης

Γ? τάξη:

-Διαβάζουμε βιβλία για να γινόμαστε καλοί στην ανάγνωση και να είμαστε καλοί μαθητές.   Ντανιέλα

-Όταν διαβάζω ένα παραμύθι νιώθω σαν να πετάω με τα φτερά της φαντασίας.

Αγγελική

-Γιατί μαθαίνουμε να μιλάμε καθαρά.    Ραφαήλ

-Γιατί λύνεται η γλώσσα μας και παίρνουμε πολλές ιδέες. Ευαγγελία

-Για να μαθαίνουμε περισσότερα πράγματα και να βοηθάμε τον εαυτό μας κι όχι μόνο για το σχολείο!!  Αρετή

-Γιατί λύνεται η γλώσσα μας. Βαγγέλης

-Γιατί έτσι μπορεί να λυθεί η γλώσσα μας και μπορούμε να διαβάζουμε πιο ωραία.

Αργυρώ

-Για να βοηθήσουμε τη φαντασία μας.  Μιχαέλα

-Γιατί μας αρέσουν τα βιβλία και για να λυθεί η γλώσσα μας.  Δάφνη

-Για μπορούμε να μαθαίνουμε καινούριες λέξεις. Γιάννης

-Για να εμπλουτίσουμε το λεξιλόγιό μας και για να μιλάμε ωραία.  Νίκος

Δ? τάξη:

-Για να τρέχει η γλώσσα μας ροδάνι. Νικόλας

-Για να βελτιώσουμε το διάβασμά μας.  Γιόχαν

-Για να μάθουμε κι άλλα, γιατί δε διαβάζουμε μόνο για το Σχολείο.  Ιωάννης

-Γιατί τα βιβλία μάς βοηθάνε να μάθουμε να διαβάζουμε καλύτερα και να γίνουμε σοφοί μαθητές.    Ερίσα

-Για να μπορούμε να διαβάζουμε στο Σχολείο πιο καλά ή μπορούμε να διαβάζουμε αν δεν έχουμε τι να κάνουμε.   Κωνσταντίνα

-Για να μάθουμε πολλά πράγματα και να γίνουμε πιο καλοί.  Παναγιώτης

-Για να διαβάζουμε καλύτερα, για να γινόμαστε καλύτεροι άνθρωποι, για να γίνουμε πιο μορφωμένοι.   Ελισσαίος

-Εξωσχολικά βιβλία διαβάζουμε για να μεγαλώνει η φαντασία μας. Αντώνης

-Για να διαβάζουμε πιο καλά.  Βασίλης

-Για να εξασκηθεί η γλώσσα μας να διαβάζει καλύτερα και για να μπορούμε να γίνουμε συγγραφείς.   Παναγιώτα

-Για να μορφωνόμαστε.  Γιάννης

-Διαβάζουμε κανένα εξωσχολικό βιβλίο για να μπορούμε να τα πάμε καλά στην ανάγνωση και στα μαθήματα.  Κώστας

-Για να μάθουμε καινούρια πράγματα και να διασκεδάζουμε.  Σταυρούλα

-Για να μάθουμε τι έγινε στο παρελθόν.   Νίκη

-Για να έχουμε φαντασία για να κάνουμε τον κόσμο καλύτερο.  Αλίκη

-Γιατί τα βιβλία σου ανοίγουν τη φαντασία, σε κάνουν πιο έξυπνο και σου κάνουν πολύ καλό. Αργύρης

Ε? τάξη:

-1. Για να διαβάζουμε καλά.

2. Για να μαθαίνουμε καινούριες λέξεις.

3. Για να περνάμε τον ελεύθερο χρόνο μας. Θεοδώρα

-Για να μάθουμε καινούρια πράγματα, για τη σοφία και τη γνώση!  Κατερίνα

-Για να εμπλουτίζουμε το λεξιλόγιό μας και να μαθαίνουμε πολλά πράγματα που μπορεί να μην τα ξέρουμε.    Ανδριάνα

-Γιατί το διάβασμα εξωσχολικών βιβλίων μας βοηθάει να αγαπήσουμε το διάβασμα και για να μαθαίνουμε πιο πολλά πράγματα.  Μαργαρίτα

-Διαβάζουμε εξωσχολικά βιβλία γιατί αυτό μας βοηθάει στο λεξιλόγιό μας και γιατί έτσι βελτιωνόμαστε στην ανάγνωση.   Ελένη

-Για να περνάει η ώρα μου.  Παναγιώτης

-Γιατί μας βοηθάει στις εκθέσεις μας.

Για να εμπλουτίζουμε το λεξιλόγιό μας.

Για να διατυπώνουμε καλύτερα τις προτάσεις.   Νάντια

-Όταν βαριέσαι, μπορείς να διαβάσεις ένα βιβλίο. Ταξιδεύει το μυαλό σου, φαντάζεσαι. Εμένα μου αρέσει να ταξιδεύω ειδικά στα βυζαντινά χρόνια. Είναι μια καλή εμπειρία να μαθαίνεις. Φαντάσου τη ζωή σου σαν ένα παραμύθι που παίρνει την ιστορία όλων των παραμυθιών.   Ηλίας

Στ? τάξη:

-Για να εξασκηθούμε στην ανάγνωση και να μη δυσκολευόμαστε. Αντιγόνη

-Γιατί μαθαίνουμε καινούρια πράγματα. Αποκτούμε φαντασία και μορφωνόμαστε.

Ηλίας

-Πιστεύω πως τα εξωσχολικά βιβλία μας βοηθάν να εξασκηθούμε στην ανάγνωση.

Γιάννης

-Γιατί πρέπει να μορφωθούμε και γιατί μαθαίνουμε πολλά πράγματα από τους προγόνους μας.  Κοσμάς

-Για να μπορούμε να γράφουμε καλές εκθέσεις, αλλά και να βάζουμε καινούριες λέξεις στο λεξιλόγιό μας.    Χρήστος

-Διαβάζουμε εξωσχολικά βιβλία για να μπορούμε μετά να κάνουμε σωστή ανάγνωση στο σχολείο και για να μαθαίνουμε καινούριες λέξεις.  Εύη

Εφημερίδα Δ? τάξης

Λεπτομέρειες

Σήμερα, 8 Μαρτίου 2013, Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας, το Σχολείο μας, συνεχίζοντας την παράδοσή του να κάνει κάθε χρόνο αφιέρωμα σε μία ξεχωριστή γυναίκα, αφιέρωσε τη φετινή μέρα στη Μύρτιδα.

Αφού λοιπόν τα παιδιά τη γνώρισαν και είδαν εικόνες της, διεύρυναν περισσότερο τη γνωριμία τους μαζί της με τη βοήθεια του εξαιρετικού βιβλίου της Μαρίας Αγγελίδου «Μύρτις, οι ζωές της». Κλείνοντας το αφιέρωμά μας ζητήσαμε από τα παιδιά των Γ? και Δ? τάξεων να γράψουν τι πιστεύουν πως θα θυμούνται απ? όλα όσα έμαθαν για τη Μύρτιδα. Και να οι απαντήσεις τους:

Πιστεύω πως θα θυμάμαι:

-που τη ζωντάνεψαν και πήγαν τόσοι άνθρωποι στο μουσείο και τους έκανε εντύπωση.   Ερίσα-Δ?

-πώς την ανακάλυψαν μες στον ομαδικό τάφο.     Μιχαέλα-Γ?

-πως έμειναν στο κρανίο της τα παιδικά της δόντια.   Αντώνης-Δ?

-Θα μου μείνει τ? όνομά της.   Κώστας-Δ?

-πως ταξίδεψε με τη φαντασία της σχεδόν σε όλη τη γη.   Δάφνη-Γ?

-εκείνο το παιδί που δεν ήθελε να πηγαίνει στο μουσείο και, μόλις είδε τη Μύρτιδα, δεν ήθελε να φύγει.           Γιόχαν-Δ?

-πως η Μύρτιδα ξανάζησε δεύτερη φορά, γιατί ξέρω ότι κανένας δε θα είχε αυτήν τη δυνατότητα κι αυτήν την ευκαιρία. Αγγελική-Γ?

-Θα μου μείνει αξέχαστο ότι ο επιστήμονας έφτιαξε τη Μύρτιδα.    Ευαγγελία-Γ?

-ότι πέθανε 11 χρονών.  Βασίλης-Δ?

-πώς κατάλαβαν ότι είναι κορίτσι και πως πέθανε.    Νίκος-Γ?

-που ο αρχαιολόγος αποφάσισε να την ξαναφτιάξει.  Ιωάννης-Δ?

-ότι θυμόταν όλες τις ιστορίες που είχε ακούσει και δεν ξεχνούσε ούτε μια λεπτομέρεια.   Βαγγέλης-Γ?

-την αρρώστια, τον τύφο, που ξέσπασε εξαιτίας του πολέμου και πέθαιναν.

Βασίλης-Γ?

-που η Μύρτιδα γεννήθηκε δύο φορές και πως την φτιάξανε.   Αργυρώ-Γ?

-που η Μύρτιδα άκουγε κι έβλεπε τα πάντα γύρω της.   Παναγιώτης-Δ?

-που η Μύρτιδα έζησε δύο φορές.  Γιάννης-Δ?

-που η Μύρτιδα φέρνει παιδιά στο μουσείο.  Ραφαήλ-Γ?

-που έπινε νερό από την πηγή, την Καλλιρόη, και νόμιζε ότι όταν έπινε νερό γινόταν πιο όμορφη.    Παναγιώτα-Δ?

-Θα θυμάμαι τις σκέψεις της για το γάμο της.   Αλίκη-Δ?

-που η Μύρτιδα έμοιαζε με αληθινή μέσα στο μουσείο.  Νικόλας-Δ?

-που η Μύρτιδα ήταν ένα γενναίο κορίτσι και που άντεξε τα πάντα, μέχρι που, χωρίς να το περιμένει, κόλλησε μια αρρώστια που τη λέγαν «τύφο», και πέθανε 11 χρονών, πριν ακόμη αλλάξει όλα τα δόντια της.   Αρετή-Γ?

-Θα έχω πάντα μέσα στο μυαλό και την καρδιά μου τη Μύρτιδα, γιατί θα λυπόμουν άμα ήμουν στη θέση της κι έχανα τη ζωή μου και λυπάμαι που η Μύρτιδα πέθανε 11 χρονών.    Ντανιέλα-Γ?

-πως είχε ζήσει, έστω και λίγο, εκείνα τα σπουδαία χρόνια.   Νίκη-Δ?

-Από δω και πέρα, κάθε φορά που θ? ακούω το όνομα Μύρτιδα, θα θυμάμαι ότι έλεγε πως ήταν άδικο τα κορίτσια να μένουν στο σπίτι, ενώ τ? αγόρια μπορούσαν να βγαίνουν έξω και να διαλέγουν τη δουλειά που θα έκαναν.    Κωνσταντίνα-Δ?

-Θα θυμάμαι ότι η Μύρτιδα θα ?θελε να είναι αγόρι και να κάνει ό,τι δουλειά θέλει. Αλλά πιο πολύ ότι είχε δει και είχε ακούσει τόσα πολλά σπουδαία πράγματα!!!!

Σταυρούλα-Δ?

   

Νέες Τεχνολογίες

   

Περιβαλλοντική Εκπαίδευση