Η ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ

Λεπτομέρειες

Στο Δημοτικό Σχολείο Μαυροχωρίου γιορτάσαμε την Εβδομάδα Περιβάλλοντος μ? ένα άλλο σκεπτικό φέτος: καθώς έχουμε κουραστεί να συνδέουμε το περιβάλλον πολύ περισσότερο με τα προβλήματα που του έχουμε προκαλέσει εμείς οι άνθρωποι, πολύ λιγότερο με την ομορφιά και την ευχαρίστηση που νιώθουμε εξαιτίας του, κάθε τάξη διάλεξε ένα ιδιαίτερο στοιχείο του Περ/ντος και ασχολήθηκε με αυτό μες στην τάξη. Έτσι, η Α? τάξη ασχολήθηκε με το ποτάμι, η Β? με τη γη, η Γ? με τη λίμνη μας, η Δ? με τη θάλασσα, η Ε? με τα βουνά μας και η Στ? με τον ήλιο. Όλοι οι μαθητές μας, λοιπόν, μίλησαν τραγούδησαν, χόρεψαν  και ζωγράφισαν το θέμα τους και στη συνέχεια, την Παρασκευή 10/10 σε κοινή εκδήλωση του Σχολείου παρουσίασαν στο σύνολο των μαθητών μέρος της δουλειάς τους.

Ακολουθεί ένα δείγμα των όσων ειπώθηκαν στην εκδήλωση:

 

Η Γη, το μεγάλο μας σπίτι (Β? τάξη)

Είναι ένας από τους 9 πλανήτες του ηλιακού μας συστήματος, ούτε ο μεγαλύτερος  ούτε ο κοντινότερος στον ήλιο. «Είναι ένα άστρο μες στα τόσα χίλια μύρια» λέει ο ποιητής και λέει ακόμη πως «είναι σαν το μήλο και γυρνάει γύρω απ? τον ήλιο» Επάνω στον πλανήτη αυτόν κατοικούμε όλοι εμείς οι άνθρωποι, ο κόσμος όλος. Είναι το μεγάλο μας σπίτι, το λέμε αυτό όταν μας πιάνουν οι τρυφερότητες μαζί της, αλλά το ξεχνάμε αμέσως και την πληγώνουμε απερίσκεπτα στην πρώτη ευκαιρία.

Οι προϊστορικοί άνθρωποι κατάλαβαν πολύ γρήγορα πόσο σημαντική είναι στη ζωή μας και γι? αυτό την έκαναν θεά. «Μεγάλη Μητέρα» την έλεγαν, έφτιαχναν τα ειδώλιά της και της πρόσφεραν τα δώρα τους, για να την καλοπιάσουν και να την έχουν με το μέρος τους. Κι αυτή τους κράταγε με αγάπη στην τρυφερή αγκαλιά της. Και τους κρατάει ακόμα, μόνο που εμείς οι άνθρωποι, αντί να της είμαστε ευγνώμονες για τα πολύτιμα δώρα που μας προσφέρει, της δείχνουμε την αχαριστία μας. Καταστρέφοντας κυρίως εμάς τους ίδιους-δεν είναι παράλογο;

Τραγούδι: Μάνα Γη


Η θάλασσα (Δ? τάξη)

Μοιάζει να μην έχει ούτε αρχή ούτε τέλος. Σκεπάζει το μεγαλύτερο μέρος της γης κι έχει χρώμα γαλάζιο ή γαλαζοπράσινο, ανάλογα με το βάθος της. Η απεραντοσύνη της και το χρώμα της την κάνουν πέρα ως πέρα γοητευτική. Και δεν είναι μόνον αυτά. Είναι κι εκείνη η πραγματικά μοναδική ευχαρίστηση και απόλαυση όταν κολυμπάς μες στο αλμυρό νερό της. Και, καθώς η πατρίδα μας φημίζεται, εντελώς δικαιολογημένα φυσικά, για τις υπέροχες παραλίες της, είναι τόσο ταυτισμένη με τις καλοκαιρινές διακοπές μας ώστε, αν τύχει και κάποιο Ελληνόπουλο δεν πάει το καλοκαίρι στη θάλασσα, πιστεύει πως δεν έχει κάνει διακοπές. Τόσο πολύ το ελληνικό καλοκαίρι έχει ταυτιστεί με τη θάλασσα. Κι αν αυτό είναι υπερβολή, δεν παύει η θάλασσα να είναι μια αληθινή μάγισσα και την αξίζει την αγάπη τη μεγάλη που της έχουμε οι Έλληνες. Ναι, την αξίζει και με το παραπάνω?

Τραγούδι: Θάλασσα θεά


Το ποτάμι (Α? τάξη)

Είναι μια γαλάζια γραμμή στον χάρτη. Ξεκινάει πάντοτε από το βουνό και κατηφορίζει στη θάλασσα. Τον χειμώνα, όταν τα χιόνια λιώνουν στα βουνά, αλλά και όταν βρέχει και τα νερά της βροχής κυλάνε στις πλαγιές των βουνών, γεμίζει η κοίτη τους και μέχρι να φτάσουν στη θάλασσα ποτίζουν τα χωράφια, τα  ζώα και τους ανθρώπους, χαρίζοντάς τους  το δώρο της ζωής.

Λένε πως κι η ζωή είναι σαν το ποτάμι: όπως αυτό πότε κατεβάζει νερό, πότε όχι, έτσι και στη ζωή δεν έρχονται όλα καλά πάντα, αλλά πότε συμβαίνουν καλά και πότε έρχονται δυσκολίες. Αυτό το ξέρουν οι γνωστικοί άνθρωποι, που στον καλό καιρό δεν ξεχνιούνται, αλλά φροντίζουν και για το μετά, για τον καιρό τον δύσκολο που παραμονεύει και που τους περιμένει στη γωνία.

Τραγούδι: Το ποταμάκι

 

 

 

Η λίμνη μας (Γ? τάξη)

Η λίμνη της Καστοριάς είναι μια φυσική λίμνη από τις ομορφότερες της χώρας μας-«ένα θαυμάσιο κύπελλο ακύμαντων νερών, στεφανωμένο ολόγυρα από γραφικά βουνά γεμάτα δροσερά χωριουδάκια τεχνουργημένο εξακόσια μέτρα απάνω από τη θάλασσα», όπως λέει ο Ι.Μ.Παναγιωτόπουλος. Η πόλη της Καστοριάς είναι χτισμένη στο στενότερο μέρος της χερσονήσου που σαν γλώσσα μπαίνει βαθιά μέσα στο κύπελλο και καταλήγει σ? ένα λόφο απ? όπου η θέα είναι μαγευτική. Λίμνη και πόλη συνθέτουν ένα τοπίο σπάνιας φυσικής ομορφιάς, έτσι που όσοι επισκέπτονται αυτόν τον τόπο να θέλουν να ξαναγυρίσουν.

Τραγούδι: Το δειλινό

 

 

Ο ήλιος (Στ? τάξη)

Είναι το κέντρο του ηλιακού μας συστήματος, αφού κάνουν κύκλους γύρω του οι 9 πλανήτες με τους δορυφόρους τους. Σ? εμάς τους κατοίκους της γης χαρίζει το πανάκριβο δώρο της ζωής, αφού χωρίς το φως και τη ζεστασιά που μας χαρίζει δε θα υπήρχε ζωή πάνω στη γη. Κι έτσι καθώς ανατέλλει κάθε πρωί εδώ και μυριάδες χρόνια, χωρίς να έχει ξεχάσει ούτε μία φορά να ανατείλει, ούτε μία, θεό τον φαντάστηκαν και αυτόν οι αρχαίοι Έλληνες: ήταν ο θεός Ήλιος, που τα βλέπει όλα, κι οδηγούσε το πύρινο άρμα του στον ουρανό.

Εδώ στην πατρίδα μας, την Ελλάδα, φαίνεται πως βάζει τα καλά του ο ήλιος και μας χαρίζει τις πιο λαμπρές ακτίνες του, το πιο όμορφο φως του. Κι είναι αυτός ο ήλιος ένα από τα ελληνικά θαυμάσια και θαύματα που ύμνησε ο ποιητής μας Οδυσσέας Ελύτης και πήρε το ένα από τα δύο βραβείο Νόμπελ που κέρδισε ποτέ η ηλιόλουστη Ελλάδα μας.

Και δεν είναι μονάχα ο Ελύτης. Όλοι οι Έλληνες έχουμε άμεση σχέση με τον ήλιο, καθώς λένε πως ο Έλληνας ήταν ο γιος του Ήλιου και της Σελήνης και γι? αυτό η λέξη «Έλληνας» έχει τη ρίζα της στη λέξη «ήλιος». Λένε ακόμη πως εξαιτίας της προέλευσής του από τον Ήλιο ο Έλληνας είναι λαμπρός, έχει τη λάμψη του Ήλιου στα μάτια του πάντοτε. Πάντα.

Τραγούδι: Τα τζιτζίκια


Τα βουνά μας (Ε? τάξη)

Ήταν αδύνατο να μιλάμε αυτόν τον καιρό για ό,τι μας περιβάλλει και να μη σταθούμε ιδιαίτερα στα βουνά μας, αφού το μεγαλύτερο μέρος της πατρίδας μας σκεπάζεται από αυτά. Κι όχι μόνο αυτό, αλλά κι η ιδιαίτερη πατρίδα μας, η Καστοριά, ορεινή είναι στο μεγαλύτερο μέρος της κι εμείς πάνω στα βουνά ζούμε. Γι? αυτό τα αγαπάμε. Αλλά και γιατί τα βλέπουμε καθημερινά: βλέπουμε τις κορυφογραμμές τους στον ορίζοντα και τα νιώθουμε να μας τυλίγουν τρυφερά σε μια μεγάλη αγκαλιά, τη δική τους.

Κι έπειτα είναι και πως τα ελληνικά βουνά είναι ομορφότερα απ? όλα τα υπόλοιπα, στις άλλες χώρες. Κι είναι πιο ζωντανά απ? όλα τ? άλλα.

Για να πεισθείτε, θυμηθείτε τον άγιο Κοσμά τον Αιτωλό που προφήτευε στους Έλληνες που ήταν σκλαβωμένοι πως τα βουνά θα τους έσωζαν από τους Τούρκους. Και πράγματι αυτό έγινε: στα βουνά λημέριαζαν οι αρματολοί και οι κλέφτες της Επανάστασης του 1821 Αλλά και στα χρόνια του Μακεδονικού Αγώνα και πάλι τα βουνά έπαιξαν πολύ σημαντικό ρόλο, αφού και πάλι οι αγωνιστές της ελευθερίας τα βουνά αλώνιζαν, εκεί κατάστρωναν σχέδια πολεμικά κι από κει ορμούσαν για τη λευτεριά, που την κατέκτησαν και πάλι.

Έτσι, λοιπόν, την επόμενη φορά που θα κοιτάξουμε τα βουνά μας, να το κάνουμε με ευγνωμοσύνη, με τρυφερότητα και αγάπη. Γιατί τους χρωστάμε τόσα πολλά?

Τραγούδι: Ν? αγαπάς τα βουνά?

Καλός δάσκαλος είναι αυτός που?

Λεπτομέρειες

Σήμερα 25/9/2014 τα παιδιά συμπλήρωσαν την παραπάνω φράση ως εξής:

Στ? τάξη:

?που μας μαλώνει, μας αγαπάει και νοιάζεται για εμάς. Σταυρούλα

?που σε καταλαβαίνει και συζητάει μαζί σου, γιατί εμένα, όταν μου μιλάει με νεύρα, τον αγνοώ ή του δείχνω πώς είναι να φωνάζεις σε κάποιον. Γιατί άμα μου φωνάζεις εσύ, θα σου φωνάζω κι εγώ και δε θα σου αρέσει.   Γιόχαν

?που απαντάει σε κάθε ερώτηση του κάθε μαθητή, αυτός που παίζει την τεχνολογία στα δάχτυλα και αυτός που έχει το περισσότερο χιούμορ. Κωνσταντίνος

?που σέβεται τις προτάσεις των μαθητών και οι μαθητές τον ή την σέβονται.

Ελπινίκη

?που μαλώνει τα παιδιά, που τους εξηγεί το λάθος που κάνουν και αυτός που αγαπάει τα παιδιά. Αντώνης

?που προσπαθεί να μας μάθει κάτι, ακόμα κι αν εμείς δεν προσπαθούμε. Ερίσα

...που μπορεί να βοηθήσει τα παιδιά στα μαθήματα και που σε συμπαραστέκεται.

Παναγιώτα

?που προσπαθεί, που νοιάζεται για μας, που μας μαλώνει για το καλό μας και μας αγαπάει πραγματικά. Αλίκη

?που αγαπάει τα παιδιά του.  Ιωάννης

?που μας μαλώνει όταν πρέπει. Γιάννης

?που μας μαλώνει για να μάθουμε.  Νικόλας

?που διορθώνει τα λάθη μας, που είναι καλός μαζί μας και που φωνάζει όταν χρειάζεται.    Κων/να

?που μας φέρεται ευγενικά, δε μας φωνάζει κι είναι καλόκαρδος. Βασίλης

Ε? τάξη:

?που όταν λέει έναν νόμο τον κρατάει και αυτός που μπορεί να κρατάει τα παιδιά.

Μιχαέλα

?που δε βάζει ασκήσεις για το σπίτι, δε φωνάζει, που ζωγραφίζουμε πολλές ώρες και μας πηγαίνει στους υπολογιστές για να παίζουμε.  Νίκος

?που μας φωνάζει όταν πρέπει και μας αγαπάει σαν όλους τους δασκάλους που με έχουν αγαπήσει μέχρι τώρα. Αρετή

?που φωνάζει εκεί που πρέπει και λέει το μάθημα έτσι ώστε ο μαθητής να το καταλαβαίνει.  Αγγελική

?που είναι καλός άνθρωπος και που μπορεί να μεταδώσει καλά το μάθημα.

Αργυρώ

?που είναι καλός άνθρωπος.  Σταμάτης

?που δε βάζει πολλά μαθήματα και που δεν φωνάζει.  Βασίλης

?που φωνάζει όταν πρέπει και κάνει κανένα αστείο.  Βαγγέλης

?που φωνάζει όταν χρειάζεται.  Ντανιέλα

?που είναι αυστηρός.  Γιάννης

?που μας τα εξηγεί καλά. Ευαγγελία

?που διδάσκει καλά. Δάφνη

Δ? τάξη:

?που βοηθάει τα παιδιά να μάθουν.  Γεωργία Ρούδη

?που μας κάνει γυμναστική.

?που μας κάνει Γλώσσα. Ελένη

?που έχει σοφία, φαντασία, χαρά, μυαλό και αγάπη. Ευανθία

?που δεν είναι πολύ αυστηρός. Κατερίνα

?που δε φωνάζει. Δημήτρης Ταβανλής

?που μαθαίνει τα παιδιά να γράφουν και να διαβάζουν καλά. Αγνή

?που μας μαθαίνει.  Αργύρης

?που φέρεται ωραία στα παιδιά και τα μαλώνει μόνο όταν χρειάζεται. Γεωργία

Κακλαμάνου

?που δε μας χτυπάει. Αρετή

?που σε βοηθάει, είναι λίγο αυστηρός και καταλαβαίνει τα παιδιά. Ελευθερία

?που έχει καλή καρδιά, είναι αυστηρός και μας εξηγεί πάρα πολύ καλά τα μαθήματα.

?που υποστηρίζει τα παιδιά και τα βοηθάει.  Θοδωρής

?που είναι ήσυχος και μας βάζει να ζωγραφίσουμε. Παναγιώτης

?που όταν του μιλάς σε καταλαβαίνει. Αυτός που ρωτάς και σου απαντά χωρίς βαρεμάρα. Αυτός που σε μαλώνει για το καλό σου.  Φιλαρέτη

?που ξέρει καλά Μαθηματικά. Χρήστος

Καλός δάσκαλος είναι ο δάσκαλος των Εικαστικών.  Χριστίνα

Γ? τάξη:

?που με κάνει να γελάω. Αναστάσης

?που καταλαβαίνει ότι δεν έχουμε καταλάβει κάτι και μας βοηθάει.  Μαρίνα

?που μας κάνει αστεία και δε μαλώνει. Χρήστος

?που δε με μαλώνει. Μιχαέλα

?που φωνάζει λίγο, αλλά κάθε πρωί μας χαμογελάει.  Χριστίνα

?που αγαπάει όλα τα παιδιά και είναι ευγενικός. Μαλαματένια

?που μας εξηγεί σωστά το μάθημα. Αναστασία

?που μας μαθαίνει πράγματα. Άγγελος

?που είναι πάρα πάρα πολύ καλός. Αντωνία

?που είναι λίγο αυστηρός. Ιωάννης

?που μας βοηθάει. Αγγελική, Δημήτρης

?που μας κάνει μόνο Μαθηματικά και ζωγραφική. Αντώνης

?που είναι αστείος. Νικόλας

?που μας κάνει μαθήματα. Αργύρης

?που λέει αστεία, μας μαθαίνει πολλά πράγματα και δε μας βάζει λίγα μαθήματα.

Χρήστος Μπούσιος

Καλός δάσκαλος είναι αυτός που?

?που μας κάνει αστεία. Σίμος

?που μιλάει όμορφα. Γλυκερία

?που είναι καλός άνθρωπος, που εξηγεί στα παιδιά αυτά που δεν καταλαβαίνουν και είναι αστείος.   Καίτη

?που με καταλαβαίνει όταν εγώ δεν έχω καταλάβει και μου τα εξηγεί πολύ ωραία.

Καλλιόπη

?που δε φωνάζει, που αγαπάει τα παιδιά και δε μας βάζει πολλά μαθήματα.

Παναγιώτης

?που αγαπάει τα παιδιά. Δημήτρης

Β? τάξη:

?που με μαθαίνει μαθήματα. Γιώργος Τριανταφύλλου

?που μας μαθαίνει πράγματα. Κατερίνα Ιβανούδη, Ανέστης, Αθανασία, Γιώργος

Μητσόπουλος, Κωνσταντίνος Χίντα, Δημήτρης, Κων/νος Γαλάνης

?που δε φωνάζει. Συμεών

?που γράφει ωραία πράγματα. Πέτρος

?που συμφωνεί με εμάς όταν λέμε κάτι σωστό.  Ιωάννα

?που αγαπάει τα παιδιά. Στέλλα

?που κάνει κάθε μέρα ζωγραφική.  Εύα

?που ζωγραφίζουμε. Άγγελος

Καλός δάσκαλος είναι της γυμναστικής. Ελπινίκη

Από τους 79 μαθητές που συμπλήρωσαν σήμερα τη φράση «Καλός δάσκαλος είναι αυτός που?», πέρα από τα μαθήματα:

-17 παιδιά θεωρούν βασικό χαρακτηριστικό του καλού δασκάλου την αυστηρότητα όταν χρειάζεται, ενώ 8 παιδιά δε θέλουν τον δάσκαλο αυστηρό,

-9 παιδιά θεωρούν πολύ βασική την αγάπη του στους μαθητές του,

-7 παιδιά θεωρούν πολύ βασικό το χιούμορ του,

-6 παιδιά την καλή καρδιά του και 4 την κατανόηση στους μαθητές του.

Αυτά, λοιπόν, είναι τα χαρακτηριστικά του καλού δασκάλου σύμφωνα με τους  μαθητές του Δημοτικού Σχολείου Μαυροχωρίου και αυτό είναι το μήνυμα που στέλνει το Σχολείο μας για την Παγκόσμια Ημέρα Εκπαιδευτικού, που γιορτάζεται στις 5 Οκτωβρίου κάθε χρόνο.

Γιατί ο καλός δάσκαλος ήταν, είναι και θα παραμένει ένα διαχρονικό αίτημα και ένα αιώνιο σύμβολο. Σε κάθε γωνιά της γης και στη δική μας?

Αφιερώνεται σε όλους τους δασκάλους, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Εκπαιδευτικού (5/10), με θερμές ευχές για δύναμη, κουράγιο και υπομονή?





 





 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 





ΤΙΜΗ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ

Λεπτομέρειες
Και η σχολική χρονιά κλείνει με μια ευχάριστη και πολύ τιμητική για το Σχολείο μας έκπληξη: υλικό από την εκδήλωση της Δ' τάξης με θέμα: "Γέφυρες χτίζουμε-φράγματα γκρεμίζουμε" αναρτάται από το Ελληνικό Γραφείο της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες:
http://www.unhcr.gr/1againstracism/to-dimotiko-scholio-mavrochoriou-kastorias-lei-ochi-sto-ratsismo/

ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ ΕΥΧΕΤΑΙ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΚΑΙ ΔΑΣΚΑΛΟΥΣ:

Λεπτομέρειες

Ας υποδεχτούμε το "εύφλεκτο φθινόπωρο" με την τιμή που του αξίζει. Γιατί αυτό ομορφαίνει τη ματιά μας με την πανδαισία των χρωμάτων του, αυτό μας χαρίζει το πολύτιμο νερό με τις βροχές του, αυτό συμμαζεύει τα παιδιά μας απ' έξω για να μάθουν τα πάντοτε αξεπέραστα γράμματα.
Γι' αυτά κι όχι μόνο γι' αυτά, μας είναι πραγματικά πολύτιμο!
Καλή και γόνιμη σχολική χρονιά!

Μένω στο Μαυροχώρι, στην οδό?

Λεπτομέρειες

Εργασία όλου του Δημοτικού Σχολείου Μαυροχωρίου, την οποία άρχισε η Δ? τάξη σχ. έτους 2012-13 και που ολοκληρώθηκε από τις 4 μεγαλύτερες τάξεις του Σχολείου στη διάρκεια του σχ. έτους 2013-14.

 

Πατήστε εδώ για να δείτε την εργασία (σε μορφή pdf)

   

Νέες Τεχνολογίες

   

Περιβαλλοντική Εκπαίδευση