Πρόσκληση

Λεπτομέρειες

ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΥΡΟΧΩΡΙΟΥ

 

 

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ

Την επόμενη Τρίτη (8/4) το Σχολείο μας θα έχει τη μεγάλη χαρά να

φιλοξενεί τη συγγραφέα Σοφία Γραμμόζη- Σωπίκη.Την κ. Γραμμόζη,που θα επι-

σκεφτεί και το Νηπιαγωγείο Μαυροχωρίου και τη Δημοτική Βιβλιοθήκη Καστοριάς

(το απόγευμα), θα υποδεχτούμε με εκδήλωση εμπνευσμένη κυρίως από το τελευ-

ταίο της βιβλίο " Το σεντούκι της καρδιάς" ενώ, στη συνέχεια, θα απαντήσει σε

ερωτήσεις εκ μέρους των μαθητών, οι οποίοι ήρθαν σ'επαφή με τα βιβλία της και

την περιμένουν με ανυπομονησία.

Σας περιμένουμε, λοιπόν, όλους σας στην εκδήλωση γνωριμίας μας

με τη συγγραφέα. Θα χαρούμε ιδιαιτέρως να σας έχουμε κοντά μας, θα'ναι με-

γάλη τιμή για όλους μας.

Όσοι, λοιπόν, θέλετε να γνωρίσετε από κοντά την προσκεκλημένη

μας συγγραφέα, την κ. Γραμμόζη, δεν έχετε παρά να είστε στο Σχολείο μας

στις 10.30 το πρωί της Τρίτης 8 Απριλίου 2014. Θα σας περιμένουμε.


Με ιδιαίτερη τιμή

Ο Διευθυντής του Δημοτικού Σχολείου Μαυροχωρίου

Νικόλαος Παπασταύρος


 


Με αφορμή την παγκόσμια μέρα της γυναίκας

Λεπτομέρειες

Σήμερα 4/3/2014 ζητήθηκε από τα παιδιά των τριών μεγαλύτερων τάξεων του Σχολείου μας το παρακάτω:

Γράψε το όνομα μιας πολύ σπουδαίας γυναίκας που την έγραψε η ιστορία.

Και να οι απαντήσεις τους:

Δ? τάξη:

-Μύρτιδα, Αρετή-Βασίλης-Δάφνη

-Αντιγόνη, Γιάννης-Ντανιέλα

-Παναγία, Αγγελική

-Σαπφώ, Αργυρώ

-Άννα Φρανκ, Μιχαέλα

-Γιαζιτζίδου, Βαγγέλης

-Μπουμπουλίνα, Ευαγγελία και

-Μια γυναίκα που έσωσε ένα νεογέννητο μωρό με το φιλί της ζωής-Χρυσοβαλάντης (από την τρέχουσα επικαιρότητα)

 

Ε? τάξη:

-Παναγία, Ιωάννης-Αντώνης-Κωνσταντίνος-Παναγιώτα

-Μύρτιδα, Αλίκη-Σταυρούλα

-Ρόζα Παρκς, Νίκη

-Άννα Φρανκ, Νικόλας

-κ. Μαρία Π., που βοηθάει όσους έχουν ανάγκη, Κωνσταντίνα

-Θεοδώρα η αυτοκράτειρα, που βοηθούσε το κράτος και τους ανθρώπους πάντα, Αργύρης

-Μπουμπουλίνα, Γιόχαν

-Αλίκη Βουγιουκλάκη, Ερίσα

 

Στ? τάξη (σαφώς επηρεασμένη από την προετοιμασία της για τη γιορτή της 25ης Μαρτίου):

-Παναγία, Νάντια

-Μπουμπουλίνα, Ιωάννα-Ελένη-Κατερίνα-Ανδριάνα-Παναγιώτης-Μαργαρίτα

-Μαντώ Μαυρογένους, Άννα-Θεοδώρα-Σοφία

-Μόσχω Τζαβέλα, Ηλίας

 

 

Καλή χρονιά!

Λεπτομέρειες

Ευχόμαστε σε όλους η νέα χρονιά να είναι γεμάτη χαμόγελα!

Τι μου αρέσει και τι δε μου αρέσει στο Σχολείο μου.

Λεπτομέρειες

Τι μου αρέσει και τι δε μου αρέσει στο Σχολείο μου       13/2/2014

Τι μου αρέσει περισσότερο στο Σχολείο μας:

Στ? τάξη:

-Που μας διδάσκουν ξένες γλώσσες.

-Ο μεγάλος και καλοπεριποιημένος κήπος του Σχολείου. Επίσης, οι δάσκαλοι του Σχολείου, που είναι τόσο καλοί μ? εμάς.

-Η Βιβλιοθήκη του, γιατί, διαβάζοντας βιβλία, μαθαίνουμε για το παρελθόν και σ? αυτήν την περίοδο της κρίσης θα τα εφαρμόσουμε κι η Ελλάδα θα βρεθεί σε ακμή.

-Η τεράστια αυλή που έχουμε.

-Που έχουμε τόσο καλούς δασκάλους και ότι έχουμε τόσο όμορφο σχολείο στον κόσμο.

-Σ? αυτό το Σχολείο ήρθα τώρα, αλλά μου άρεσε η φιλοξενία και ότι όλα τα παιδιά μιλάνε ωραία.

-Η μεγάλη αυλή του και πως, όταν έχουμε κάποιο πρόβλημα, οι δάσκαλοι μας καταλαβαίνουν.

-Η πλούσια Βιβλιοθήκη του.

-Που βοηθάμε τους φτωχούς.

-Ο τρόπος με τον οποίο μας διδάσκουν οι δάσκαλοι.

-Που οι δάσκαλοι ασχολούνται με όλους τους μαθητές.

Ε? τάξη:

-Η αυλή, γιατί παίζω μπάλα.

-Ότι το Σχολείο μας φτιάχτηκε από τους τρεις καλούς μας ευεργέτες, τους Μαυροβίτες.

-Η αυλή του.

-Ότι η αυλή είναι τεράστια, πράσινη κι έχει πολλά λουλούδια.

-Η Βιβλιοθήκη.

-Η πανέμορφη δασκάλα μου.

-Όλο το Σχολείο, γιατί είναι χώρος μάθησης.

-Οι εκπαιδευτικές εκδρομές.

-Ότι έχω ωραίες δασκάλες.

-ΟΛΑ! ΟΛΑ!

-Που στο Σχολείο όχι μόνο μαθαίνω, αλλά και διασκεδάζω!!!!!

-Η μεγάλη αυλή και το κιόσκι.

-Που έχει Βιβλιοθήκη.

Δ? τάξη:

-Μου άρεσε όταν ο κ. δ/ντής σήκωσε παιδιά να πούνε ανέκδοτα.

-Να παίζω με τους φίλους μου.

-Που μαθαίνω πολύ ωραία πράγματα.

-Η μεγάλη αυλή, όπου μπορώ να τρέχω πιο άνετα.

-Η πράσινη αυλή μας.

-Ότι το περιποιόμαστε.

-Που όλα τα παιδιά παίζουν μαζί.

-Όταν κάνουμε κάτι όλο το Σχολείο μαζί.

-Να συζητάμε με την κυρία μας για τον ρατσισμό.

-Η μεγάλη αυλή.

-Η Βιβλιοθήκη.

-Οι εκδρομές με το λεωφορείο.

-Που έχουμε μεγάλη αυλή.

Γ? τάξη:

-Η αυλή.

-Που έχει μεγάλη αυλή και πάμε εκδρομές.

-Ότι στο Σχολείο περνάμε ωραία.

-Ότι δανείζομαι βιβλία από τη Βιβλιοθήκη.

-Να παίζει η τάξη μου θέατρο, αλλά να είμαστε όλοι μέσα.

-Να πηγαίνουμε εκδρομή όλοι μαζί με το λεωφορείο.

- Που το πρωί γελάω με τους φίλους μου στην τάξη.

-Όταν δε χτυπιόμαστε μεταξύ μας.

-Τα βιβλία.

-Οι εκδηλώσεις.

-Η Βιβλιοθήκη.

-Τα θρανία.

-Ότι όλοι οι δάσκαλοι μιλάνε με ειλικρίνεια.

-Που είναι όμορφο.

-Το διάλειμμα.

-Τα μαθήματα του Σχολείου.

-Που παίρνουμε βιβλία από τη Βιβλιοθήκη.

Β? τάξη:

-Να παίζω με τους συμμαθητές μου.

-Τα μαθήματα.

-Η τάξη μου.

-Να κάνω μαθήματα.

-Τα μαθήματα.

-Να γράφω και να διαβάζω.

-Το μάθημα.

-Όλο το Σχολείο.

-Η Γλώσσα.

-Το παιχνίδι.

-Να κάνω μαθήματα.

-Να κάνουμε κατασκευές.

-Η Βιβλιοθήκη.

-Τα μαθήματα.

-Να κάνω μάθημα.

-Το διάλειμμα.

-Το διάβασμα.

-Το διάλειμμα.

Τι δε μου αρέσει στο Σχολείο μας:

Στ? τάξη:

-Ο ρατσισμός μεταξύ των παιδιών κι η φασαρία μες στην τάξη.

-Όταν μας λεν όχι στην εκδρομή.

-Όταν κάνω μάθημα.

-Όταν θυμώνει ο διευθυντής και γίνεται αυστηρός.

-Ο ανταγωνισμός που υπάρχει ανάμεσα στα παιδιά των τάξεων.

-Ότι θα φύγω από αυτό το καταπληκτικό σχολείο.

-Το γυμναστήριό μας, που είναι παλιό.

-Το κιόσκι, γιατί έχει πολλά σκουπίδια γύρω του και πρέπει να το καθαρίζουμε.

-Να μαλώνουμε τα παιδιά του Σχολείου.

-Ότι κάθε φορά που έχουμε κυλικείο χάνουμε το διάλειμμά μας.

Ε? τάξη:

-Που κάποια παιδιά πετάνε σκουπίδια και ασχημαίνουν την όμορφη αυλή μας.

-Τα σκυλιά που μπαίνουν στο Σχολείο και μερικά είναι ετοιμοθάνατα.

-Που κάνουμε συνέχεια βλακείες στο Σχολείο και μας φωνάζει η κυρία!!!

-Που έρχονται μεγάλα παιδιά, λερώνουν το Σχολείο μας και το καταστρέφουν.

-Που πετάνε σκουπίδια.

-Εκεί που μουντζούρωσαν τους τοίχους.

-Τα πράγματα που έχουν χαλάσει.

-Το χαλασμένο κάρο που στην αρχή ήταν πανέμορφο.

-Όταν δεν είναι αναμμένα τα καλοριφέρ. Ότι χτυπάει ο ένας τον άλλον κι ότι κάτω έχει γυαλιά από μπίρα.

-Η συμπεριφορά των παιδιών προς τους δασκάλους.

-Ότι κάποια παιδιά χτυπάνε και κοροϊδεύουν τα άλλα.

Δ? τάξη:

-Που πετάνε σκουπίδια.

-Το πίσω μέρος του Σχολείου.

-Να χτυπάνε τα μικρά παιδιά, αλλά και τα μεγάλα.

-Οι συγκρούσεις που γίνονται στην αυλή.

-Τα σκουπίδια έξω στην αυλή.

-Που έχουμε ζωηρά παιδιά.

-Που έχουμε μόνο τρία διαλείμματα.

-Να έχουμε ρατσισμό.

-Που μπαίνουν σκυλιά στην αυλή μας.

Γ? τάξη:

-Ότι κάποια παιδιά δεν το σέβονται.

-Οι τουαλέτες.

-Το χαλασμένο κάρο.

-Που τα παιδιά κλοτσιούνται.

-Όταν μαλώνουμε, βρίζουμε και χτυπιόμαστε.

-Που ο κ. διευθυντής δε μας σηκώνει για προσευχή.

-Να μαλώνουμε.

-Ο χαμός που γίνεται στο κυλικείο.

-Που δεν προσέχουμε.

-Που πετάμε σκουπίδια έξω.

-Ότι πολλά παιδιά χτυπάνε άλλα παιδιά.

-Το γραφείο του διευθυντή.

-Όταν μπαίνουν και μας διακόπτουν το μάθημα.

-Δε μ? αρέσει τόσο η τάξη. Θα την ήθελα με ζωγραφιές μας στους τοίχους.

-Ότι τα παιδιά κλοτσιούνται και μαλώνουν.

-Να είναι το Σχολείο βρόμικο.

Β? τάξη:

-Δε μ? αρέσει καθόλου η φασαρία.

-Να έχει σκουπίδια στην αυλή.

-Να τσακώνονται.

-Η κακία.

-Όταν τσιρίζουν όλα τα παιδιά.

-Να χτυπάω άλλα παιδιά.

-Τα μαθήματα.

-Το παιχνίδι.

-Να χτυπάω άλλα παιδιά.

-Να κάνω ορθογραφία.

-Οι βρομιές.

-Να με χτυπάν στην τάξη μου.

 

Οι μαθητές του Σχολείου μας (πλην της Α?) απάντησαν σήμερα ανώνυμα-άρα τελείως ελεύθερα- στα δύο ερωτήματα που άφηναν το νου τους εντελώς ανεπηρέαστο να σκεφτεί την απάντηση.  Οι παρατηρήσεις μας είναι:

  1. Αρκετά παιδιά δεν απάντησαν καθόλου στο δεύτερο ερώτημα, γιατί, όπως μας είπαν, δεν υπάρχει κάτι στο Σχολείο μας που να μην τους αρέσει.
  2. Αυτά που αρέσουν στους μαθητές μας είναι κατά σειρά:

α) η αυλή του (15,3%)

β) τα μαθήματα και το διάβασμα (13,9%)

γ) η Βιβλιοθήκη μας (12,5%)

δ) οι σχολικές εκδηλώσεις (9,7%)

ε) οι δάσκαλοί μας (8,5%)

στ) τα παιχνίδια με τους φίλους (6,9%), ενώ

αυτά που δεν αρέσουν στους μαθητές μας είναι:

α) οι μεταξύ των παιδιών συγκρούσεις (38%)

β) τα σκουπίδια (20,7%).

 

Κάποιες επιπλέον διαπιστώσεις:

Πριν από πολλά χρόνια ?μάλλον πάνω από 15- είχαμε κάνει την ίδια έρευνα σε άλλους μαθητές φυσικά. Θέλετε να μάθετε πώς είχαν απαντήσει οι τότε μαθητές μας;

Στο 44% των μαθητών δεν άρεσαν η αταξία, οι καβγάδες και η καταπίεση μεταξύ των παιδιών, ενώ τα σκουπίδια του Σχολείου δεν αρέσουν στο 25% των παιδιών.

Επίσης, η Βιβλιοθήκη άρεσε τότε στο 7% των μαθητών μας, άρα τώρα την αγαπούν περισσότερα παιδιά (12,5%).

Τέλος, μια συντριπτική διαπίστωση: στο 44% των τότε μαθητών μας και στο 38% των τωρινών μας μαθητών δεν αρέσουν οι μεταξύ τους συγκρούσεις, η αταξία, οι καβγάδες, η καταπίεση, ενώ στο 25% τότε-20,7% τώρα δεν αρέσουν τα σκουπίδια. Και, όπως αποδεικνύεται από τις ίδιες τις απαντήσεις τους, όσο κι αν δεν τους αρέσουν, δεν τα κατάφεραν να τα εξαφανίσουν από τη σχολική ζωή τους. Άραγε, το προσπάθησαν όσο έπρεπε και όσο άξιζε;

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Καλή χρονιά!

Λεπτομέρειες

Ευχόμαστε σε όλους η νέα χρονιά να είναι γεμάτη χαμόγελα!

   

Νέες Τεχνολογίες

   

Περιβαλλοντική Εκπαίδευση