ΜΕΤΑ ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΗΣ ΤΑΙΝΙΑΣ "ΠΑΥΛΟΣ ΜΕΛΑΣ"

Λεπτομέρειες

Μετά το τέλος της ταινίας ζητήσαμε από τα παιδιά να γράψουν σ? ένα χαρτάκι τι σκέφτηκαν για τον μεγάλο ήρωα:

Στ? τάξη:

 

Σκέφτηκα πως:

-πρέπει να θυσιαζόμαστε για την πατρίδα μας. Σίμος

-ο Παύλος Μελάς από μικρός νοιαζόταν για τους άλλους και μέχρι να πεθάνει αποκαλούσε τη Μακεδονία «Μακεδονία μου». Αυτό δείχνει ότι αγαπούσε τη Μακεδονία σαν τόπο, αλλά και τους ανθρώπους της, τους Μακεδόνες. Σοφία

-ο Παύλος Μελάς έδωσε για τους άντρες του και τη Μακεδονία τα ΠΑΝΤΑ, μέχρι και την ΙΔΙΑ ΤΟΥ ΤΗ ΖΩΗ!Καίτη

-από μικρός ήταν πολύ γενναίος. Γλυκερία

-στη Μακεδονία χύθηκε πολύ αίμα, γιατί ήταν εδώ και οι Βούλγαροι και οι Τούρκοι. Αναστάσης

-η κυβέρνηση φέρθηκε άδικα στους Μακεδόνες, γιατί δεν τους έδωσε καμία βοήθεια στην αρχή. Χρήτος

-ένα παιδί από μικρό παθιάστηκε για την ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ της Μακεδονίας. Μαρίνα

-η ιστορία του Παύλου Μελά, αυτό σημαίνει η λέξη Ελλάδα. Μιχαέλα

-ήταν ένας ήρωας με πολύ δυνατή ψυχή. Άγγελος

-Σκέφτηκα όλους τους Μακεδόνες που τα έζησαν όλα αυτά και ταλαιπωρήθηκαν τόσο πολύ. Φώτης

-Αυτός ο γενναίος άντρας μπόρεσε να νικήσει τους εχθρούς χωρίς να σκοτώσει κανέναν, αν και δεν έμεινε μέχρι το τέλος. Τένια

Σκέφτηκα πόσο θα στενοχωρήθηκε η οικογένειά του. Χαρά

Κατάλαβα ότι:

-ΠΟΤΕ δεν πρέπει να τα παρατάμε, αλλά να συνεχίζουμε τον αγώνα της ζωής μας!!! Καλλιόπη

-ο Παύλος Μελάς αγαπούσε πάρα πολύ τον στρατό του, αλλά και τη Μακεδονία. Ένιωσα επίσης την αγάπη του προς τους ανθρώπους, γιατί δεν σκότωνε τους αντιπάλους του, για να ελευθερώσει τη Μακεδονία. Παντελής

-η οικογένεια του Παύλου Μελά βοηθούσε τη Μακεδονία, ενώ ήταν πλούσιοι. Αργύρης

-πραγματικά ο Παύλος Μελάς ανέβηκε αυτόν τον Γολγοθά όχι γιατί τον ανάγκασαν αλλά επειδή το ήθελε ο ίδιος για να ελευθερώσει τη Μακεδονία. Αγγελική

-Κατάλαβα τι σήμαινε Ελλάδα για τον Παύλο Μελά. Αντώνης

-Μου άρεσε όταν κάθισε δίπλα στη φωτιά και σκεφτόταν την οικογένειά του. Δημήτρης

-Με ξάφνιασε που, αν και μικρός ο Μελάς, είπε να πάνε να πολεμήσουν στη Μακεδονία. Αντωνία

-Συγκινήθηκα πάρα πολύ τη στιγμή που ο Παύλος Μελάς σκοτώθηκε. Εύχομαι ο Θεός να τον προσέχει εκεί πάνω. Χριστίνα

-Η στιγμή που ο Παύλος Μελάς έλεγε τα τελευταία του λόγια με έκανε να συγκινηθώ. Αναστασία

Ε? τάξη:

Κατάλαβα ότι:

-ο Μελάς σκοτώθηκε για τους Μακεδόνες και τους στρατιώτες του. Ανέστης

-ενώ ο Παύλος Μελάς ήταν ένα αρχοντόπουλο, στα βουνά έκανε σαν να μην ήταν Γιώργος Μ

-ο Παύλος Μελάς δεν ήθελε να σκοτώσει τους Βούλγαρους. Συμεών

-πρόσεχε τους στρατιώτες του. Δημήτρης

-επέμενε να ελευθερώσει τη Μακεδονία. Κων/νος

-είναι πολύ δύσκολο να χάσεις τον πατέρα σου τόσο νωρίς και άδικα. Στέλλα

-όταν ο Μελάς μεγάλωσε, πολέμησε για την πατρίδα. Πέτρος, Αναστασία

-οι εφημερίδες φανέρωσαν ότι σκοτώθηκε ο σπουδαίος Παύλος Μελάς. Γιώργος Τρ

 

Μακάρι οι άνθρωποι να είχαν 7 ζωές! Έτσι δε θα πέθαινε ο Μελάς τόσο νέος. Ιωάννα

Θα ήθελα να μην είχε πεθάνει ο Παύλος Μελάς τόσο νωρίς, δεν το άξιζε. Δεν είχε ζήσει καλά καλά τη ζωή του. Αθανασία

Μου άρεσε που στην ταινία είπανε τον εθνικό ύμνο και είδα και τον καπετάν Κώττα. Άγγελος

Μου άρεσε που ο Παύλος Μελάς είχε μεγαλώσει και πολέμησε με τους άντρες του. Κατερίνα Τζ

Όταν έδινε τον σταυρό και το όπλο του στον Πύρζα, σκέφτηκα αν θα έκανε και άλλος σαν τον Παύλο Μελά. Εύα

Συγκινήθηκα όταν είδα την ταινία. Άλεξ

Είχα αγωνία να θα πάρουν το πτώμα του Μελά οι Τούρκοι. Κατερίνα Ιβ

 

Δ? τάξη

Μου έκανε εντύπωση που:

-ο Παύλος Μελάς θυσιάστηκε για τους άλλους, γιατί τους αγαπούσε πολύ!!! Αναστασία

-αντί να σκοτώσει τους εχθρούς του ήθελε να τους αφήσει να ζήσουν. Μερόπη

-δεν σκότωνε τους εχθρούς του. Βισέλντα

-ο Παύλος Μελάς δεν είχε σκοτώσει κανέναν. Χριστίνα

-ο Παύλος Μελάς το σκεφτόταν να θα σκότωνε τους 4 Βούλγαρους αιχμαλώτους. Πέτρος

-ο Παύλος Μελάς σκοτώθηκε για τη Μακεδονία. Πάρης

-σε κάποια μάχη έπιασαν 20 Βούλγαρους. Μιχάλης

-πριν πεθάνει έδωσε τον χρυσό σταυρό του στη γυναίκα του και το όπλο στον γιο του. Δέσποινα

-είπε «Ζήτω η Ελλάδα!» Κυριάκος

Γ? τάξη:

Δεν καταλαβαίνω πώς γίνεται να ρωτάνε τον Παύλο Μελά τι να κάνουν τους εχθρούς τους και αυτός να τους λέει να μην τους σκοτώσουν. Κατερίνα

Συγκινήθηκα όταν ο Παύλος Μελάς πέθανε. Αριάδνη, Ηλίας, Μαρία

Συγκινήθηκα που η γυναίκα του Παύλου Μελά δεν μπορούσε να το πει στα παιδιά της ότι ο μπαμπάς τους είχε πεθάνει. Μπάμπης

-Ο Παύλος Μελάς πήγε παντού. Κέλλυ

-Ο Μελάς ήταν πολύ καλόκαρδος. Τάνια

-Πώς άντεχαν στο κρύο με τα τσαρούχια. Νεφέλη

-Ήταν καλός και δίκαιος και πολεμούσε για το καλό! Θάνος

-Δεν ήθελα να πεθάνει ο Παύλος Μελάς. Αργύρης Μπ

-Ο Παύλος Μελάς άδικα πέθανε. Θέμης

-Μου άρεσε τόσο πολύ ο εθνικός ύμνος, αντίθετα με τον θάνατο του Μελά. Λουκία

-Όταν άκουσα τους πυροβολισμούς κατάλαβα πως ο Μελάς θα είχε σκοτωθεί. Μαίρη

-Λυπήθηκα όταν πέθανε ο Παύλος Μελάς. Χρήστος

-Ήταν πολύ κρίμα που πέθανε ο Παύλος Μελάς. Δημήτρης

-Δε μου άρεσε που ο Παύλος Μελάς δεν έβλεπε συχνά τη γυναίκα του και που τον σκότωσαν. Βασίλης

-Να είναι καλά ο Παύλος Μελάς εκεί που ζει και εκεί που είναι, με τις άλλες ψυχές πάνω στον ουρανό. Βιολένα

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Σχολική βιβλιοθήκη

Λεπτομέρειες

Σχολικό έτος 2016-17: Κίνηση Δανειστικής Βιβλιοθήκης του Σχολείου μας

Τελευταία εβδομάδα και για τη Σχολική μας Βιβλιοθήκη και, κάνοντας τον απολογισμό μας και εκεί, καταλήξαμε σε διαπιστώσεις και συμπεράσματα:

-Οι 100 μαθητές του Σχολείου μας που ολοκλήρωσαν τη χρονιά εδώ (2 μαθητές μας έφυγαν σε άλλο σχολείο στη διάρκεια της χρονιάς)

δανείστηκαν συνολικά 1.469 βιβλία από τη Βιβλιοθήκη μας!

Άρα, κάθε μαθητής μας δανείστηκε κατά Μ.Ο. 14,69 βιβλία!

-Βιβλιοφάγος τάξη και φέτος αναδείχθηκε η Β? τάξη, με Μ.Ο. 24 βιβλία ανά μαθητή! Ακολουθούν: Δ? τάξη με 19 βιβλία ανά μαθητή, η Γ? με 18 βιβλία ανά μαθητή, η Ε? με 12,5 βιβλία ανά μαθητή, η Α? με 11,6 βιβλία ανά μαθητή και η Στ? με 4,8 βιβλία ανά μαθητή.

Βεβαίως και όπως φαίνεται από την αναλυτική κατάσταση που αναρτήθηκε στο Σχολείο, τον Μ.Ο. κάθε τάξης κατεβάζουν τα παιδιά που δε δανείστηκαν κανένα βιβλίο σε όλη τη διάρκεια της χρονιάς. Αυτά τα παιδιά είναι συνολικά 15(!) και υπάρχουν σχεδόν σε κάθε τάξη. Φυσικά ο Μ.Ο. κατεβαίνει και εξαιτίας των παιδιών που δανείστηκαν 1 ή 2 ή? βιβλία, αλλά αυτό που πρέπει να μας απασχολήσει όλους είναι οι λόγοι που εμποδίζουν αυτά τα παιδιά να πλησιάσουν στην αληθινά πολύ πλούσια Βιβλιοθήκη μας, μολονότι βρίσκεται στον διάδρομο και άρα περνάνε από μπροστά της όλα τα παιδιά μας καθημερινά. Κι εδώ ακριβώς αξίζει να θυμηθούμε τη σπουδαία απάντηση του Γιώργου Μητσόπουλου (Δ?), όταν ρωτήσαμε «Ποιος σε έμαθε ν? αγαπάς τα βιβλία της βιβλιοθήκης;»:

«Ο συμμαθητής μου ο Ανέστης! Τον έβλεπα να επιστρέφει στην τάξη κρατώντας ένα βιβλίο και ήθελα πολύ να το κάνω κι εγώ!»

Οι λόγοι, λοιπόν, είναι οι δυσκολίες που έχουν στα μαθήματα κάποια παιδιά ή οι πολλές δραστηριότητές τους το απόγευμα ή? Θα θέλαμε ένας λόγος να είναι η ύπαρξη καλής βιβλιοθήκης στο σπίτι τους, αλλά η εμπειρία μας επιβεβαιώνει πως κάτι τέτοιο είναι μάλλον απίθανο. Άλλωστε πολλοί από τους βιβλιοφάγους μας λένε συχνά πως, αν και διαθέτουν καλή ιδιωτική βιβλιοθήκη, προτιμούν να διαβάζουν τα δικά τους βιβλία στις διακοπές και να παίρνουν από τη Σχολική Βιβλιοθήκη στη διάρκεια της σχολικής χρονιάς.

Εμείς σεβόμαστε το δικαίωμα των παιδιών να μην ενδιαφέρονται για τα «εξωσχολικά» βιβλία, αλλά δεν παύουμε να απορούμε πώς γίνεται να τα αφήνει αδιάφορα όλος αυτός ο πλούτος που υπάρχει στα ράφια της Σχ. μας Βιβλιοθήκης. Και, ακόμα, πώς γίνεται να μην παρακινούνται από το μεγάλο πλήθος των παιδιών που συχνά συνωστίζονται για να πάρουν ένα βιβλίο;

Τέλος, σημειώνουμε πως υπ? αρ. 1 βιβλιοφάγος του Σχολείου μας είναι και φέτος μαθήτρια της Β?, η Νεφέλη, που δανείστηκε 72 βιβλία!!!

Πολλά συγχαρητήρια σε όλους τους βιβλιοφάγους του Σχολείου μας!!

Πολλά συγχαρητήρια σε όλους όσοι διάβασαν περισσότερο απ? όσο διάβασαν τις προηγούμενες χρονιές!!

Ευχόμαστε σε όλους: ΚΑΙ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΚΑΛΥΤΕΡΑ!!!

 

ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΓΙΑ 2 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2017: ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΠΑΙΔΙΚΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ Στο Δημοτικό Σχολείο Μαυροχωρίου

Λεπτομέρειες

(?)Ποιος, καλή του ώρα, να μας δίδαξε τη μέθοδο, τον τρόπο, ποιος Άγιος άνθρωπος μπήκε πρώτος με το βιβλίο στο σπίτι μας, ποιος το κράτησε ανοιχτό δίπλα στο τζάκι; Ποιος μας πέταξε αυτή την μπάλα, αυτή την τρίφυλλη με τους χρωματιστούς ρόμβους; Ποιος μας χάρισε, μας άνοιξε αυτό το παιχνίδι, αυτό το γήπεδο; Ποιος μας έριξε, μας έσπρωξε σ? αυτόν τον αγώνα, σ? αυτή τη χαρά, σ? αυτό το γέλιο, σ? αυτό το τρέξιμο που τελειωμό δεν έχει; Ποιος έφτιαξε τους κανόνες, έβαλε τα όρια, τις γραμμές, τις παραγράφους, σήκωσε γκολ-ποστ, έπλεξε δίχτυα να σπαρταράει η αγάπη μας; Ποιος μας έβαλε το κεφάλι βαθιά μέσα στα νερά; Ποιος μας έπνιξε γλυκά σ? αυτές τις σκέψεις; Ποιος μας έδειξε τον δρόμο; Ποιος μας έκλεισε πονηρά το μάτι και μας άνοιξε αυτή την παρηγοριά; Τι μαρτύρια θα είχε περάσει, τι σταυρούς, τι καρφιά, τι φαρμάκια, τι λιθοβολισμούς, τι χολές, τι επιθέσεις.

Θοδωρής Γκόνης, «Ο ύπνος της Αδριανουπόλεως», εκδ. Άγρα

Πρόκειται για έναν υπέροχο ύμνο στο πρόσωπο που μας μύησε στην αξεπέραστη γοητεία της ανάγνωσης, ένα πρόσωπο γι? αυτόν τον λόγο είναι ιερό και του χρωστάμε πάρα πολλά?

Αλήθεια, εσένα ποιος σε μύησε στη μαγεία της ανάγνωσης;

 

 

Α? τάξη:

-Η γιαγιά Βαρβάρα. Λεωνίδας

-Η κυρία Σόνια. Δημήτρης, Χαρά, Χρήστος

-Η μαμά μου. Αρετή, Μαρία

Β? τάξη:

-Η Μαρίνα, η αδερφή μου. Χρήστος

-Η μαμά μου. Αργύρης, Βιολένα, Ηλίας, Θάνος, Κέλλυ, Μαρία, Νίκος, Τάνια

-Η μαμά μου, γιατί αγαπάει το διάβασμα και έχω πολλά βιβλία στο σπίτι. Μπάμπης

-Η οικογένειά μου. Κατερίνα

-Οι γονείς μου. Αριάδνη

-Οι γονείς μου, οι δασκάλες και η κυρία Σόνια. Νεφέλη

-Ο μπαμπάς μου. Βασίλης

Γ? τάξη:

-Η θεία μου η Δήμητρα. Χριστίνα

-Η μαμά μου. Αναστασία, Βισέλντα, Πέτρος

-Η μαμά μου, γιατί μου έχει αγοράσει και, παλιά, που δεν ήξερα να διαβάζω, μου διάβαζε βιβλία. Μερόπη

-Η ξαδέρφη μου η Μαργαρίτα. Κυριάκος

-Οι γονείς μου. Γιάννης

-Ο Κοσμάς, ο αδελφός μου. Πάρης

-Ο μπαμπάς μου. Δέσποινα, Μιχάλης

Δ? τάξη:

-Η Αγγελική Βαρελλά. Κατερίνα Τζ, Κωνσταντίνος Χ

-Ο Ανέστης. Γιώργος Μ

-Η γιαγιά η Βαρβάρα. Συμεών

-Η θεία μου Αμαλία. Ελπινίκη

-Η κ. Σόνια. Δημήτρης

-Η μαμά μου. Αθανασία, Αναστασία, Ανέστης, Στέλλα

-Οι γονείς μου. Άγγελος, Άλεξ, Γιώργος Τρ, Κατερίνα Ιβ

-Οι φίλες μου Μερόπη, Ελπινίκη, Κική. Εύα

-Ο ξάδερφός μου ο Βαγγέλης. Πέτρος

-Το μαμακουλίνι και η περιέργειά μου. Ιωάννα

Ε? τάξη:

-Η Αγγελική Βαρελλά. Αναστασία, Φώτης

-Η αδερφή μου η Σοφία. Αργύρης

-Η αδερφή μου η Σταυρούλα, που διαβάζει πολλά βιβλία. Παντελής

-Η κ. Σόνια. Σίμος, Τένια

-Η μαμά μου. Άγγελος, Αναστάσης, Αντωνία, Δημήτρης, Ιωάννης, Καλλιόπη, Μιχαέλα, Σοφία, Χρήστος, Χριστίνα

-Η μαμά μου και η γιαγιά μου. Καίτη

-Η μαμά μου και οι δάσκαλοί μου. Μαρίνα

-Η νονά μου Λίζα. Χαρά

-Η νονά μου Κωνσταντίνα. Γλυκερία

Στ? τάξη:

-Η αδερφή μου η Αγγελική. Μαρία Μπ

-Η γιαγιά μου η Αρσενόη. Γεωργία Ρ.

-Η γιαγιά μου η Βαρβάρα, που μου διάβαζε παραμύθια. Δημήτρης Τσαϊρίδης

-Η θεία μου η Δήμητρα. Χρήστος

-Η κ. Σόνια που έφτιαξε αυτή την τόσο όμορφη βιβλιοθήκη. Αρετή

-Η μαμά μου. Γιάννης, Ελένη, Ελευθερία, Θοδωρής, Χριστίνα

-Η μαμά μου, γιατί κάθε βράδυ κι όποτε έχει ελεύθερο χρόνο είναι με ένα βιβλίο στο χέρι. Φιλαρέτη

-Η μαμά μου, που, όταν ήμουν μικρός, μου διάβαζε παραμύθια. Παναγιώτης Γ

-Η νηπιαγωγός μου κ. Κατερίνα και η μαμά μου. Γεωργία Κ

-Η νονά και ξαδέρφη μου Βασιλική και η μαμά μου. Κατερίνα

-Οι γονείς μου. Αγνή

-Όλοι οι δάσκαλοι του Σχολείου. Δημήτρης Ταβανλής

-Ο μπαμπάς μου, που μου πήρε ένα βιβλίο, όταν ήμουν μικρή και έτσι το αγάπησα. Κική

-Ο παππούς μου. Νίκος, Στάθης

Αναμφισβήτητη νικήτρια αναδεικνύεται η ΜΑΜΑ, που συγκέντρωσε περίπου το 70% των απαντήσεων!

Η έρευνά μας αποδεικνύει ότι, όπως η ανάγνωση, έτσι και η ΜΥΗΣΗ στην ανάγνωση είναι γένους θηλυκού, μπράβο στις γυναίκες!!!

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ευχής, 29 Απριλίου, οι μαθητές του Δημοτικού Σχολείου Μαυροχωρίου ευχήθηκαν:

Λεπτομέρειες

Α? τάξη:

Μακάρι να γίνω γιατρός! Παναγιώτης

Μακάρι να είχα αυτοκίνητο μεγάλο! Ορέστ

Μακάρι να παίξω στον ΠΑΟΚ! Δημήτρης

Μακάρι να είμαι καλός στην μπάλα! Χρήστος

Μακάρι να είχα μια βιβλιοθήκη! Αρετή

Μακάρι να είχα ένα μηχανάκι! Λεωνίδας

Μακάρι να ήμουν δασκάλα! Χαρά

Μακάρι να είχα ένα κουτάβι! Μαρία

Β? τάξη:

Εύχομαι να είναι όλος ο κόσμος καλά. Αργύρης Μπ.

Εύχομαι να έχουμε μια φεράρι. Μαρία

Εγώ θέλω ένα παγωτό. Αριάδνη

Θέλω ένα πλέι στέσιον. Μπάμπης

Θέλω μια λαμποργκίνι. Ηλίας

Θέλω μια μηχανή. Χρήστος

Θέλω 5 κούτες κρουασάν. Βασίλης

Εύχομαι να έχω δύο κουνελάκια. Θάνος

Να γίνω εφευρέτης και να φτιάξω ένα ρομπότ. Αργύρης Χρ.

Εύχομαι να έχω πολλά βιβλία. Μαίρη

Εύχομαι ένα τάμπλετ. Κέλλυ

Εύχομαι να έχω ένα βιβλίο. Νίκος

Εύχομαι να πάρω 10 στην Στ? τάξη. Τάνια

Εύχομαι να μην πονάει το χέρι της μαμάς μου. Θέμης

Εύχομαι να είμαστε πάντα ευτυχισμένοι και χαρούμενοι εγώ και η οικογένειά μου.

Κατερίνα

Εύχομαι να έχω ένα βιβλίο. Δημήτρης

Εύχομαι να έπαιρνα δύο βιβλία από τη Βιβλιοθήκη του Σχολείου. Λουκία

Εύχομαι να πάω ταξίδι στο Παρίσι με τους γονείς μου, τους φίλους μου και τους γονείς τους.                     Νεφέλη

Εύχομαι όλα τα παιδάκια να έχουνε φαγητό, νερό, αγάπη, στοργή και ό,τι άλλο επιθυμούν.

Βιολένα

Γ? τάξη:

Μακάρι να ήμουν λίγο πιο ψηλός και πιο λεπτός! Πάρης

Μακάρι να πάρω ένα άλογο! Μιχάλης

Μακάρι να πετούσα ψηλά στον ουρανό! Αναστασία

Μακάρι να κάναμε ένα πάρτι στο Σχολείο! Χριστίνα

Μακάρι να μπορούσα να περάσω σε μια σχολή! Κυριάκος

Μακάρι να μην είχα σχολείο! Γιώργος

Μακάρι να είχα ένα μεγάλο σπίτι! Δέσποινα

Μακάρι να ήμουν μεγάλος ποδοσφαιριστής! Πέτρος

Μακάρι να είχαν έρθει οι δυο ξαδέρφες μου! Βισέλντα

Μακάρι να ήμουν πιο ψηλός! Γιάννης

Μακάρι να έρθουν οι ξαδέρφες μου από τον Καναδά, γιατί δεν έρχονται ποτέ και θέλω να τις δω στ? αλήθεια! Μερόπη

Δ? τάξη:

Μακάρι να με παίζουν τα αγόρια! Τους αγαπώ. Άγγελος

Μακάρι να φτιάξω ένα σχολείο και να είμαι διευθυντής! Άλεξ

Μακάρι να έχει υγεία όλος ο κόσμος και να σταματήσουν οι πόλεμοι επιτέλους! Ελπινίκη

Μακάρι οι άνθρωποι να μην είχαν αναπηρικά προβλήματα! Κατερίνα Ιβ

Μακάρι να παίζω με τον αδερφό μου! Αναστασία

Εύχομαι όλη η οικογένειά μου να είναι καλά και να μην ξαναγίνει κανένα κακό στη γη.

Πέτρος

Μακάρι να πάω Champions League!  Συμεών

Μακάρι να γίνω μεγάλος ποδοσφαιριστής και να πάω σε μεγάλη ομάδα! Γιώργος Τρ

Μακάρι να μην υπήρχε κακό στον κόσμο! Ιωάννα

Μακάρι να είχα έναν αδερφό! Γιώργος Μ

Μακάρι να πραγματοποιηθούν όλες οι επιθυμίες μου! Στέλλα

Μακάρι να ήμουνα καλή στα Μαθηματικά! Εύα

Μακάρι να πάρω πλέι στέσιον 4! Κων/νος Χ

Μακάρι να πηγαίνω καλά στα Μαθηματικά! Κατερίνα Τζ

Μακάρι να μην είμαι κοκαλιάρης για να μη με κοροϊδεύουν τα παιδιά! Δημήτρης

Μακάρι να γίνω σπουδαίος μαθηματικός και να χαρούνε όλοι οι συγγενείς και οι φίλοι μου!

Ανέστης

Μακάρι να είναι πάντα όλος ο κόσμος καλά! Αθανασία

Ε? τάξη:

Μακάρι το Ελληνικό κράτος να ήταν δίκαιο! Φώτης

Μακάρι να έπαιζα στην Μπαρτσελόνα! Σίμος

Εύχομαι να βγει η Ελλάδα από την κρίση, γιατί, όπως βλέπω, θα βγούμε από τον χάρτη.

Άγγελος

Μακάρι τα παιδιά του κόσμου να έχουν οικογένεια, αγάπη και φροντίδα! Αγγελική

Μακάρι να ήταν όλα τα παιδιά της Γης ευτυχισμένα! Παντελής

Μακάρι όλα τα παιδιά να έχουν σπίτι! Αντωνία

Μακάρι όλος ο κόσμος να είναι υγιής! Αντώνης

Μακάρι να είναι όλοι οι άνθρωποι καλά! Δημήτρης

Μακάρι να ήμουν ο Μαρσέλο! Χρήστος

Μακάρι όλα τα παιδιά του κόσμου να έχουν χαρά και ευτυχία! Καλλιόπη

Μακάρι όλα τα παιδιά του κόσμου να έχουν στέγη, φαγητό, οικογένεια και αγάπη!

Αναστασία

Μακάρι όλα τα παιδιά να έχουν σπίτι και φαγητό! Μαρίνα

Μακάρι να είναι όλα καλά στον κόσμο! Νικόλας

Μακάρι να γίνω ο καλύτερος ποδοσφαιριστής! Αργύρης

Μακάρι όλα τα παιδιά του κόσμου να έχουν φροντίδα, αγάπη και ειρήνη! Χαρά

Μακάρι κανένα παιδί του κόσμου να μην αντιμετώπιζε μπούλινγκ στο σχολείο! Σοφία

Μακάρι να είχα ένα δωμάτιο σαν όλα τα παιδιά! Καίτη

Μακάρι να είχα για πάντα τις κολλητές μου φίλες! Τένια

Μακάρι όλα τα παιδιά του κόσμου να ήταν ασφαλή! Ιωάννης

Εύχομαι να είναι όλοι καλά και υγιείς και τα άστεγα παιδιά να βρουν σπίτια. Χριστίνα

Εύχομαι όλος ο κόσμος να είναι χαρούμενος, να έχουν όλοι σπίτι και οικογένεια. Μιχαέλα

Μακάρι να έχω το πλέι στέσιον! Αναστάσης

Μακάρι να ήταν καλά και ευτυχισμένα όλα τα παιδιά! Γλυκερία

Στ? τάξη:

Μακάρι να γίνω καλός ποδοσφαιριστής! Γιάννης

Μακάρι ο ΠΑΟΚ να πάρει το πρωτάθλημα! Δημήτρης Τσαϊρίδης

Μακάρι να υπήρχε υγεία και ειρήνη σ? όλο τον κόσμο! Θοδωρής

Μακάρι να πήγαινα στη Ζάκυνθο για διακοπές! Μαρία

Μακάρι να παίξω σε μία μεγάλη ομάδα! Δημήτρης Ταβανλής

Μακάρι κανείς στον κόσμο να μην πεινούσε! Χρήστος

Μακάρι να τα πάμε καλά στην παράσταση των Αγγλικών! Κική

Μακάρι να μην υπήρχε άδικος θάνατος και δολοφόνοι! Φιλαρέτη

Μακάρι να είναι όλοι καλά! Στάθης

Μακάρι να γίνω καλός μαθητής! Γιάννης

Μακάρι να πάω διακοπές! Νίκος

Μακάρι να μην αρρωσταίνει ποτέ κανείς! Έτσι όλος ο κόσμος θα είναι καλά και δε θα ταλαιπωρείται. Γεωργία Ρ

Μακάρι σε όλο τον κόσμο να υπάρχει ειρήνη, αγάπη και ΥΓΕΙΑ! Χριστίνα

Μακάρι να ήταν όλοι οι άνθρωποι αγαπημένοι! Γεωργία Κ

Μακάρι όταν μεγαλώσω να γίνω δασκάλα, γιατί λατρεύω να διαβάζω! Ελένη

Μακάρι να μπορούσα να δώσω σε όλα τα παιδιά του κόσμου σπίτι, οικογένεια και φαγητό!

Αγνή

Μακάρι σε μερικές χώρες που έχει πόλεμο να σταματήσει! Παναγιώτης Τοπάλης

Μακάρι όλα τα παιδιά του κόσμου να είναι καλά και να είναι καλά στην υγεία τους!

Ελευθερία

Μακάρι όλα τα παιδιά του κόσμου να αποκτήσουν στέγη, φαγητό, φροντίδα και να καταφέρουν να μάθουν γράμματα! Αρετή

Μακάρι να υπήρχε υγεία σε όλο τον κόσμο και ο Θεός να δίνει φώτιση σε κάθε άνθρωπο για να κάνει το σωστό! Κατερίνα

Δύο δικές μας επισημάνσεις:

Α) Ότι η διατύπωση των παιδιών δείχνει πόσο πιστεύουν πως μπορεί να πραγματοποιηθεί η ευχή τους: π.χ. άλλο το «Μακάρι να γίνω?» και άλλο το «Μακάρι να γινόμουν?». Το «να γίνω» δείχνει πως πιστεύω πως μπορεί να συμβεί αυτό που εύχομαι, ενώ το «να γινόμουν, να ήμουν,?» δείχνουν πως θα ήθελα, αλλά δεν πιστεύω πως μπορεί να συμβεί αυτό που εύχομαι και θέλω. Εμείς σε όλα τα παιδιά απαντάμε πως ΟΛΑ μπορούν να συμβούν, ακόμη και αυτό στο οποίο δεν πολυπιστεύουν αρκεί αυτό να είναι: 1) κάτι που ΑΞΙΖΕΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ, να είναι δηλαδή ένα αληθινά ευγενικό όνειρο, 2)κάτι που το θέλεις ΠΟΛΥ και 3) αρκεί να ΠΑΛΕΨΕΙΣ ΠΟΛΥ ΓΙ? ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΘΕΛΕΙΣ ΚΑΙ ΟΝΕΙΡΕΥΕΣΑΙ!... Θυμίζουμε πως ακόμη κι ο σπάνιας εξυπνάδας Αϊνστάιν, όταν ρωτήθηκε πώς έγινε αυτό που έγινε, απάντησε πως το 2% το χρωστάει στην τύχη και το 98% στη σκληρή δουλειά!!!

Β) Προσέξατε πώς μεγαλώνοντας τα παιδιά περνάνε από το στενό «εγώ» στο πλατύ «εμείς»; Πώς, ενώ τα μικρά εύχονται κυρίως για τον εαυτό τους, σιγά σιγά ξεφεύγουν από το «εγώ», περνάνε στο «εμείς» και εύχονται για τον κόσμο όλο να έχει αγαθά πραγματικά απαραίτητα, όπως φαγητό, αγάπη, ειρήνη, υγεία, δηλαδή αγαθά που πάντοτε θα ζητούν οι άνθρωποι!

Εμείς, λοιπόν, ευχόμαστε σε όλα τα παιδιά, αν αυτό που ευχήθηκαν είναι πραγματικά για το δικό τους καλό και για το καλό των άλλων, να έχουν τη θέληση και τη δύναμη, το καθένα μέσ? από τον δρόμο που το ίδιο έχει πάρει, να παλέψει και τότε κάτι από αυτό που ευχήθηκε θα πραγματοποιηθεί! Αυτό είναι απολύτως βέβαιο, σας το εγγυόμαστε!!!

 

 

 

 

 

 

Παροιμίες για τη γλώσσα

Λεπτομέρειες

-Η γλώσσα κόκαλα δεν έχει και κόκαλα τσακίζει. (από το βιβλίο)

-Γλώσσα λανθάνουσα την αλήθεια λέγει.  Αθανασία, Ανέστης, Γιώργος Μ, Εύα, Κατερίνα Ιβ, Στέλλα Παροιμίες για τη γλώσσα:

 

-Άλλοι με μπράτσα μάχονται και άλλοι με τη γλώσσα. Ιωάννα

-Δέκα κόβει η γλώσσα, πέντε μέτρα εσύ. Ιωάννα

-Η γλυκιά γλώσσα βγάζει το φίδι από την τρύπα. Ιωάννα

-Η γλώσσα είναι μια γίδα και πρέπει να ?ναι δεμένη καλά. Ιωάννα

-Η πληγή της μαχαιριάς βρίσκει γιατρειά, της γλώσσας μήτε παρηγοριά. Ιωάννα

Εκφράσεις για τη γλώσσα:

-Ροδάνι πάει η γλώσσα του. (από το βιβλίο)

-Βγάζει γλώσσα. (από το βιβλίο)

-Δε βάζει γλώσσα μέσα του. (από το βιβλίο)

-Η γλώσσα του στάζει μέλι. (από το βιβλίο)

-Λύθηκε η γλώσσα του. (από το βιβλίο)

-Φάε τη γλώσσα σου! (από το βιβλίο)

-Μιλάμε άλλη γλώσσα. (από το βιβλίο)

-Μου βγήκε η γλώσσα. Στέλλα

-Κατάπιε τη γλώσσα του. Αθανασία, Εύα, Στέλλα

-Πριν μιλήσεις, βούτα τη γλώσσα σου στο μυαλό σου. Γιώργος Μ, Κατερίνα Ιβ, Στέλλα

-Θα σου ρίξω πιπέρι στη γλώσσα σου. Γιώργος Μ, Στέλλα

-Το έχω στην άκρη της γλώσσας μου. Αθανασία, Στέλλα

-Μάλλιασε η γλώσσα μου. Αθανασία, Γιώργος Μ, Εύα, Κατερίνα Ιβ

-Θα σου κόψω τη γλώσσα. Αθανασία

-Δεν μπορεί να κρατήσει τη γλώσσα του. Αθανασία

-Η γλώσσα σου είναι μεγαλύτερη από το μπόι σου. Εύα

Αινίγματα για τη γλώσσα και για το στόμα:

-Κόκκινη μητέρα και άσπρα τα παιδιά. Γιώργος Τρ

-Από πάνω κόφτει, κάτω κόφτει/στη μέση κόρη λέει και λέει. (από το βιβλίο)

-Μια βαρκούλα φορτωμένη/σε σπηλιά πάει και μπαίνει. (από το βιβλίο)

-Γύρω γύρω κάγκελα/στη μέση πάπια παίζει. Γιώργος Μ, Ιωάννα

-Γύρω γύρω κάγκελα και μέσα χελιδόνι. Αθανασία

-Σ? ένα κόκκινο παλάτι/κόκκινη κυρά λαλεί/άσπρους σκλάβους έχει γύρω/μα είναι όλοι τους βουβοί. Ιωάννα

-Φιλντισένιο περιβόλι/κελαηδεί γλυκό αηδόνι. Ιωάννα

-Ανοίγω το κλουβί κι η τρυγόνα κελαηδεί. Γιώργος Μ

-Κόκκινο σπίτι, κόκκινη νοικοκυρά, άσπρες δούλες κάνουν τη δουλειά. Αθανασία

-Ποια γλώσσα δεν μπορεί να μιλήσει; Το ψάρι. Κατερίνα Ιβ

-Πίσω απ? άσπρο φράχτη κόκκινο σκυλί γαβγίζει. Γιώργος Μ

-Πάνω ταβάς κάτω ταβάς και στη μέση ο μπακλαβάς. Γιώργος Μ

-Λούσκεται και πλύσκεται καμίαν κι στεγνούται. Γιώργος Μ

Τα παιδιά της Δ? συγκέντρωσαν το υλικό με αφορμή το μάθημα της Γλώσσας και με τον όρο να μην μπουν στο Ίντερνετ. Το υλικό, λοιπόν, προέκυψε από γονείς, παππούδες και στην περίπτωση της Ιωάννας από το βιβλίο «18.000 ελληνικές παροιμίες» των Γ.Σμυρνιωτάκη και Γ. Σηφάκη.

   

Νέες Τεχνολογίες

   

Περιβαλλοντική Εκπαίδευση